برای نخستین بار بیش از ۳۶ هزار تن علوفه خشک از دیم زار‌های آذربایجان غربی تولید شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: نخستین بار یازده هزار و ۸۳۲ هکتار از دیم زار‌های استان به کشت علوفه‌های دیم اختصاص یافت و بیش از ۳۶ هزار و ۵۰۰ تن علوفه خشک از این اراضی برداشت شد. 

مهدیه فلاح افزود: این علوفه‌ها شامل خلر، ماشک، اسپرس، گاودانه، یونجه دیم یکساله و یا کشت مخلوط غلات با لگوم‌ها بوده و بیشترین میزان تولید مربوط به مزارع دیم شهرستان‌های چالدران، باروق، خوی و شاهین دژ است.

وی می گوید: بهترین راه برای جبران کسری علوفه و اقتصادی شدن دیم زارها، تبدیل دیم زار‌های کم بازده جهت تولید علوفه دام است. 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: کشت نباتات علوفه‌ای دیم در تناوب با گندم و جو به جای آیش به کشاورزان و بهره برداران توصیه می‌شود که می‌تواند در افزایش عملکرد محصول آتی و حاصلخیزی خاک بسیار تاثیرگذار باشد و همچنین کمکی برای تولید علوفه دامداران محسوب شود.

فلاح ادامه داد: بایستی اقدامات ترویجی و آموزشی برای بهره برداران جهت آشنایی با این محصولات و مزایای آنها توسط مروجان و کارشناسان انجام گیرد. 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی درخصوص زمان کشت این محصولات گفت: علوفه‌های دیم را می‌توان به صورت بهاره، پاییزه و کشت انتظاری در مناطق مختلف استان کشت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.