بختی گفت: رشد جمعیت و توسعه شهری باعث شد سرانه مصرف آب در استان یزد به ۲۴۰ لیتر بر ثانیه برسد در حالیکه این رقم باید نزدیک به ۱۸۰ لیتر بر ثانیه باشد .

مهدی بختی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  در  یزد با تسلیت شهادت مردم میدان جهاد و مبارزه،  اسماعیل هنیه گفت:رشد جمعیت و توسعه شهری باعث شده که سرانه مصرف آب در استان یزد به ۲۴۰ لیتر بر ثانیه برای هر نفر برسد در حالیکه این رقم باید نزدیک به ۱۸۰ لیتر بر ثانیه باشد و یک اختلاف مصرف ۴۰ لیتری داریم که این برای شهرهایی، چون یزد با اقلیم گرم و خشک نگران کننده است. 

وی افزود: هنوز نتوانستیم دشواری‌های تامین آب را به مردم و حتی رسانه‌ها منتقل کنیم و خیلی‌ها احساس می‌کنند که آب فقط می‌آید و میکروب زدایی و گندزدایی می شود و تمام؛ در حالیکه بسیاری از فرایند‌های تامین آب زمان بر و هزینه‌بر است.

وی تصریح کرد:کیفیت آب به صورت لحظه‌ای پایش می‌شود که هزینه بر است و در کنار آن مباحث انتقال و توزیع و پایش کیفیت و مدیریت فشار شبکه از جمله اقدامات و فعالیت‌هایی است که ما روابط عمومی‌ها نتوانستیم آن را به جامعه منتقل کنیم که نیازمند کمک رسانه‌ها هستیم.

بختی اظهار داشت: از فعالان رسانه‌ای انتظار داریم مردم را در قالب‌ها و محتوا‌های خبری مختلف در زمینه آب و مدیریت مصرف آن آگاهی دهند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: متاسفانه در فضای مجازی با چالش‌هایی روبرو هستیم و گاهی برخی کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی، صحت سنجی و راستی آزمایی و صحت و سقم مطالب را نمی‌سنجند و آن را منتشر می‌کنند؛ انتظار داریم از رسانه‌های حرفه‌ای که مطالب را طوری منعکس کنند که منجر به نگرانی مردم نشود.

بختی پیشاپیش روز خبرنگار را به فعالان رسانه تبریک گفت: و ایرنا را از جمله رسانه‌های معتبر کشور دانست و ارتباط و تعامل این رسانه در استان یزد را با شرکت ابفا بسیار مطلوب ارزیابی و اظهار امیدواری کرد این ارتباط بیش از گذشته برقرار باشد.

وی در ادامه به برخی ویژگی‌های مردم استان یزد از جمله فرهنگ و تاریخ و اخلاق و دیانت اشاره کرد و گفت: در سفر‌های استانی با فعالان رسانه‌ها دیدار می‌کنیم و بدون واسطه پای صحبت‌های آنان می‌نشینیم و می‌دانیم اگر نقدی و ایرادی بر ما وارد است از سر دلسوزی است؛ باید ایرادات خود را رفع و اگر موانع و مشکلاتی هست حل کنیم.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: باور داریم که خدمت رسانی زمانی ارتقا می‌یابد که همه نقد‌ها و نظرات احصا و نسبت به رفع آنها اقدام شود؛ خبرنگاران چشم بینای جامعه هستند و موانع و ضعف‌ها را بهتر از ما مسوولان می‌بینند.

انتظار آبفا از رسانه‌ها

وی افزود: در این زمینه شرکت آبفا وظایفی بر عهده دارد که نسبت به اصلاح شبکه‌ها و بهینه سازی مناطق فشار شهری و خیلی مباحث دیگر اقدام کند.

بختی تصریح کرد: شرکت آبفای استان یزد به لحاظ کاهش هدر رفت آب جزء سه شرکت برتر کشور است، اما انتظار داریم مردم استان در مدیریت مصرف آب تلاش و آن را بهینه مصرف کنند؛ انتظار نداریم مصرف را کاهش دهند بلکه انتظار بهینه مصرف کردن را داریم یعنی از مصرف‌های غیر ضروری خودداری کنند.

وی بر مدیریت کاهش زمان استفاده از آب هم تاکید کرد و گفت: برخی گمان می‌کنند برای استحمام و شستشوی ظرف، آبی مصرف نمی‌شود در صورتی که رقم قابل ملاحظه‌ای آب صرف میشود که اگر اینها را مدیریت کنیم در کاهش مصرف موثر است.

مدیرکل روابط عمومی، امور بین‌الملل و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه از فعالان رسانه‌ای انتظار داریم که مردم را نسبت به مصرف آب و مدیریت آن آگاه کنند، تصریح کرد: هر ساله در ابتدای سال آبی وضعیت منابع آبی در کشور رصد و بر اساس آن طرح‌های مختلفی در زمینه رفع تنش آبی در کشور برنامه ریزی و اجرا می‌کنیم تا مشکلی در زمینه تامین آب نباشد.

بختی با بیان اینکه ما کشوری با اقلیم خشک داریم گفت: اکنون با برنامه ریزی‌هایی انجام شده کمتر شهری هست که وضعیت بحرانی آب داشته باشد؛ البته ممکن است تامین و تولید و مصرف آب برابر باشد که برای رسیدن به این مهم همراهی مردم و مشترکان بسیار تاثیرگذار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.