رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان از برپایی سه موکب پذیرایی از زائران پاکستانی توسط این دانشگاه خبر داد و گفت: ثواب خدمت به زائران اربعین کمتر از زیارت حرم اباعبدالله (ع) نیست.

ابوالفضل توسلی در جلسه برنامه ریزی پیرامون اربعین حسینی با اشاره به اینکه خدمت به زائران اباعبدالحسین (ع) توفیق الهی است، بیان کرد: اگرچه روایت است، هر قدمی که زائر در مسیر زیارت امام حسین علیه السلام بردارد گویی یک برده از نسل اسماعیل را آزاد کرده؛ اما خدمت به زائران اباعبدالله (ع) نیز کمتر از پیاده روی و زیارت آن حضرت نیست.

وی از راه‌اندازی سه موکب دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در مرز ریمدان، میرجاوه و زائر سرای امام رضا علیه السلام زاهدان خبر داد و افزود: باید از تمام ظرفیت‌های مراکز ۱۰ گانه دانشگاه برای خدمت به زائران حسینی استفاده کرد در این راستا با توجه به اینکه دانشگاه پیام نور دانشجو محور است با بهره مندی از این ظرفیت پای کار هستیم.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در ادامه به اعزام دانشجویان برای شرکت در بزرگترین اجتماع اربعین حسینی خبر داد و گفت: برای حمایت از دانشجویان و وعده‌ای که داده‌ایم تسهیلاتی از سوی دانشگاه و صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به مبلغ ۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده تا دانشجویان با اطمینان خاطر راهی سفر معنوی کربلای معلی شوند.

وی لزوم توجه به ایجاد تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی را یادآور شد و ادامه داد: دانشجویانی که در تشکل‌ها فعالیت می‌کنند، باید خودشان را جدی بگیرند؛ چرا که تشکل‌های دانشجویی عامل تحولات و ایده پردازی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار