یک شبکه آمریکایی ادعا کرد که وزیر خارجه آمریکا برای جلوگیری از پاسخ ایران و حزب‌الله به اسرائیل پیامی را از طریق قطر به آنان ارسال کرده است.

شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع نوشت که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا از محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر خواسته است تا پیام‌هایی را به ایران و حزب‌الله لبنان پس از ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و فواد شکر، یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله برساند.  

براساس گزارش النشره، این منبع فاش کرد که این پیام‌ها فراخوانی برای آرامش و عدم پاسخگویی به ترور شهید اسماعیل هنیه و فواد شکر بود.

در همین راستا روز گذشته وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن با وزیر امور خارجه قطر در مورد تنش‌های جاری در خاورمیانه گفت‌وگو کرده است. وزارت امور خارجه قطر همچنین از مذاکره عبدالرحمن و علی باقری، سرپرست وزارت خارجه ایران درباره عواقب ترور هنیه خبر داد.

گفتنی است؛ رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا با ترور مقامات مقاومت، شکست خود در میدان جنگ را جبران و معادلات را به نفع خود تغییر دهد. ترور اسماعیل هنیه آن هم در خاک ایران به خوبی نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در ادامه شیطنت‌های خود به دنبال ضربه زدن به ایران و خدشه وارد کردن به موضع حمایتی او از محور مقاومت است.

 وزیر امور خارجه آمریکا نیز به خوبی می‌داند رژیمی که ۳۰۰ روز نتوانست از پس مقاومت فلسطین در غزه بربیاد، توانایی مقابله با حزب‌الله و موشک‌های ایران را ندارد. به همین دلیل پس از ترور هنیه و شکر مقامات غربی که حامیان اصلی رژیم صهیونیستی هستند، تلاش می‌کنند از پاسخ ایران و حزب‌الله جلوگیری کنند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار