مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: امسال ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه آموزش‌های مهارتی در استان مصوب شد که تاکنون ۸۰ میلیارد ریال از این منابع تخصیص یافت.

مهدی رحمدل گفت: این میزان اعتبار صرف تجهیز، تعمیر و ساخت مراکز آموزشی استان شده است.
وی اضافه کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای استان با ۱۲۰ کارگاه آموزشی و ظرفیت ۳۵۰ حرفه آموزشی در بخش دولتی و ۶۰۰ آموزشگاه آزاد با ظرفیت ۴۰۰ حرفه آموزشی در بخش خصوصی فعال است.
به گفته رحمدل امسال ۱۷ هزار و ۴۸۹ نفر با حضور در دوره‌های مختلف از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در ادامه گفت: کارآفرینی در محیط کار واقعی یکی از طرح‌هایی است که به نوعی، طرح استاد شاگردی محسوب می‌شود و متقاضیان در رشته‌های مختلف آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.
وی افزود: تاکنون تنها ۵۰۰ واحد صنفی در قالب طرح کارآفرینی در محیط کار واقعی نسبت به جذب کارآموز اقدام کرده اند که انتظار می‌رود اصناف از این طرح و مزایای آن استقبال کنند.
رحمدل بیان کرد: کارفرمایان می‌توانند در این طرح از مزایایی همچون معافیت بیمه اجتماعی و مالیات بهره‌مند شوند و کارآموزان نیز پس از کسب مهارت از دریافت تسهیلات تبصره ۱۰ استفاده کنند.
وی گفت: رشته‌های مختلف از جمله صافکاری، مکانیکی، نانوایی، تعمیر موبایل و آرایشگری بیش از سایر رشته‌های مهارتی در طرح استاد و شاگردی مورد استقبال قرار گرفته است.
رحمدل درباره برگزاری آزمون‌ها برای اعطای گواهینامه به مهارت آموزان گفت: ۷۰ درصد از افرادی که در دوره‌های مهارتی ثبت نام می‌کنند برای آزمون معرفی می‌شوند که در استان ۷۵ درصد از شرکت کنندگان در این آزمون‌ها قبول می‌شوند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی افزود: میزان قبولی در آزمون‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح بین الملل ۶۰ درصد است که بر این اساس خراسان شمالی وضعیت بهتری دارد و این امر نشان دهنده بالا بودن کیفیت آموزش‌ها است.
وی در پایان اضافه کرد: ۶۵ درصد از متقاضیان مهارت آموزی در استان پس از کسب مهارت به بازار کار راه یافته و مشغول به کار می‌شوند این رقم در کشور به طور میانگین ۵۵ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.