هر ساله همدان میزبان رهروان اربعین حسینی است و در این بین گروهی از تبریز با پای پیاده به سمت کربلا حرکت می‌کنند و یک هفته میهمان موکب‌های همدان می‌شوند.

مسئول ستاد مردمی اربعین در همدان با اشاره به اینکه هر ساله همدان میزبان رهروان اربعین حسینی است، گفت: گروهی متشکل از ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر هر ساله از تبریز، با پای پیاده به حرم حضرت امام خمینی (ره) و سپس کربلای معلی مشرف می‌شوند. 

سیدرضا موسوی گفت: در این سفر حدود یک هفته میهمان استان همدان هستند و از آنان پذیرایی می‌شود. پل شکسته، آخرین ایستگاه، آخرین خط مرزی ایران و عراق و آخرین حضور آنان در خاک ایران است.

او با بیان اینکه این زوار پیش‌تر زمان حضور خود در همدان را اطلاع داده‌اند، گفت: موکب‌های ما خود را برای زائرین آماده می‌کنند و زوار در تاریخ مقرر پس از حضور در استان از امکانات فراهم شده بهره‌مند می‌شوند.

مسئول ستاد مردمی اربعین گفت: زوار تبریز به کربلا، یک هفته از ورود تا خروج در استان همدان هستند، یک شب در فامنین، یک شب در جورقان، دو تا سه شب در شهرک فرهنگیان مستقر هستند و سپس به سمت بهار و اسدآباد با پای پیاده پیش می‌روند تا در نهایت از همدان خارج می‌شوند.

موسوی گفت: موکب‌های فعال به شکل غیررسمی آماده پذیرایی از این زوار هستند، معمولا مواکب غیررسمی ایستگاه‌های ساکن ما هستند که زیرمجموعه ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین هستند و چند حسینیه در بین آنان هست که در تمام طول سال اعلام آمادگی پذیرایی از زوار می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.