معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: رستوران‌های ملل و بوتیک، مراکز پذیرایی سیار و بین راهی در دامنه شمول تاسیسات گردشگری قرار گرفتند.

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی تجهیزات آشپزخانه صنعتی، رستوران، فست‌فود و کترینگ که امروز چهارشنبه ۱۰ مردادماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شد، بیان کرد: این نمایشگاه نسبت مستقیمی با ماموریت‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارد.

او تکمیل و هم‌افزایی زنجیره ارزش خدمات گردشگری را از برنامه‌های اصلی در دوره تصدی‌گری خود در این مسئولیت عنوان کرد و اهمیت ارتباط سیستمی میان اجزای مختلف زنجیره خدمات گردشگری و مشخص بودن نحوه همکاری و هم‌افزایی اجزا را مورد تاکید قرار داد.

معاون گردشگری از غذا و نوشیدنی به‌عنوان یکی از اجزای مهم این زنجیره نام برد و به برگزاری جلسات مستمر و متعدد با ارائه‌کنندگان خدمات غذایی طی دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: در نتیجه این هم‌اندیشی‌ها یکی از راه‌هایی که می‌توانست موجب تقویت هم‌افزایی و همکاری بین زنجیره خدمات گردشگری شود این بود که آن دسته از رستوران‌هایی که ارتباط مستقیم با گردشگری دارند در زمره تاسیسات گردشگری قلمداد شوند و از مزیت‌های حوزه گردشگری بهره‌مند شوند.

شالبافیان تصریح کرد: با پیشنهاد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین تصویب هیات وزیران برخی از ارائه دهنگان غذا که ارتباط مستقیم با حوزه گردشگری دارند از جمله رستوران‌های ملل، رستوران‌های بوتیک، مراکز پذیرایی سیار و بین راهی در دامنه شمول تاسیسات گردشگری قرار گرفتند و می‌توانند از مشوق‌ها و مزیت‌های حوزه گردشگری از جمله تسهیلات و تعرفه‌های انرژی استفاده کنند.

او افزود: همانگونه که مراکز اقامتی نقش مهمی را در حوزه گردشگری ایفا می‌کردند با تصویب هیات وزیران، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی که شان گردشگری دارند می‌توانند مجوز‌ها و مشوق‌های لازم را از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دریافت کنند.

معاون گردشگری با اشاره به گستردگی حوزه خدمات غذایی تاکید کرد: با توجه به اینکه تمامی این حوزه به سفر و گردشگری مرتبط نمی‌شود طبیعتا تمامی آنها در این دامنه قرار نمی‌گیرند.

شالبافیان با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های رضایت گردشگر خدمات غذایی و نوشیدنی است، ابراز امیدواری کرد این مهم به رضایتمندی بیشتر گردشگران منجر شود.

معاون گردشگری توسعه موضوعی و مکانی نمایشگاه‌ها را از دیگر ماموریت‌ها و سیاست‌ها عنوان کرد و افزود: در حوزه گردشگری به غیر از نمایشگاه بین‌المللی تهران در قالب استان‌ها نمایشگاه‌های گردشگری را برگزار می‌کنیم، از نظر موضوعی نیز متناسب با ظرفیت‌های گردشگری باید دامنه شمول نمایشگاه‌ها وسیع‌تر شود و نمایشگاه حاضر یکی از آن مصادیق است که باید فعالان گردشگری مشارکت بیشتری در آن داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.