مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان البرز گفت: رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای تربیت تکنیسین‌ها و افراد ماهر بین مجموعه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی است.

بهزاد غفاری مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان البرز، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در هفته ملی مهارت برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن هفته ملی مهارت و تسلیت در پی شهادت اسماعیل هنیه؛ گفت: رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای تربیت تکنیسین‌ها و افراد ماهر بین مجموعه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی است و این سازمان دولتی آموزش‌های خود را کاملا رایگان ارائه می‌کند.

وی افزود: آموزش‌های کوتاه مدت را سازمان فنی و حرفه‌ای با رویکرد مهارت افزایی ورود به محیط واقعی کار انجام داده و استان البرز، پیشرو در مهارت آموزی و آموزش است.

غفاری با اشاره به کارگاه‌هایی که در استان فعال است، عنوان کرد: مجموعه مادارای کارگاه‌های بروز و با توجه به نیاز‌های جامعه است، و ۷ مرکز دولتی در سطح استان (ساوجبلاغ، فردیس و...)، فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ما بیشتر به دنبال آموزش‌های بروز و همراه با نیاز سنجی در جامعه هستیم، تاکید کرد: یکی از مشکلات اساسی، عدم بروزرسانی کامل آموزش همزمان با نیاز جامعه است.

این مسئول وظیفه ذاتی این سازمان را در درجه اول آموزش، استاندارد نویسی و سنجش دانست، عنوان کرد: مدارک و گواهینامه‌های سازمان ما، در سطح بین المللی معتبر و قابل ترجمه است و ۱۹ هدف آموزشی را در مجموعه دنبال می‌کنیم و یکی از جامعه هدف ما آموزش در پادگان‌ها و زندان‌ها است که مقام اولی در هر دو حیطه در سال ۱۴۰۲ کسب کردیم.

وی با بیان اینکه آموزش‌های ما برای تمام افراد جامعه، از دانش آموزان، زنان خانه‌دار تا اتباع خارجی، قابل استفاده است و در سال ۱۴۰۲ نزدیک به بیش از ۹ میلیون نفر ساعت از دوره‌ها بهره‌مند شدند، اذعان داشت: در ۴ ماه سال۱۴۰۳، آموزش‌ها به قوه خود انجام شده و حدود ۲ میلیون نفر ساعت توانسته اند گواهینامه‌های مرا دریافت کنند.

غفاری با اشاره به اینکه مسابقات و المپیاد مهارتی بین المللی هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: المپیاد و مسابقات مهارتی اول در سطح استاتی و بعد تفرات اول تا سوم به اردوی کشوری دعوت و بعد از برگزاری سطح کشوری نفرات منتخب به المپیاد بین المللی دعوت خواهند شد و امسال این مسابقات در فرانسه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ در رشته طلا و جواهر، استان البرز مقام اول و طلا کسب و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۳ میزبانی مسابقات ورزشکاران مجموعه سازمان فنی و حرفه‌ای کل کشور را داشتیم و در این عرصه نیز پیشرو هستیم.

غفاری با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم، اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تصویب شد، گفت: این اساسنامه در میدان درآمد زایی و بازسازی مراکز کمک شایانی به این سازمان کرده و ۳ محور اصلی را برای جنبه اقتصادی در نظر گرفته است.

وی در پایان با اشاره به برگزاری نخستین دوره‌های پرینتر سه بعدی و هوش مصنوعی، خاطر نشان کرد: مجموعه ما به دنبال رشته های،‌های تک است و دوره‌های هوشمندسازی (bms) و انرژی خورشیدی را در مراکز برگزار شده است و نخستین کارگاه شییه سازی رشته جوشکاری را در استان ارائه کرده ایم و نیز در کنار آموزش عموم جامعه، توانمندسازی مربیان را مدنظر قرار دادیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.