معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۴۸ هزار هکتار زمین در محدوده شهر‌ها برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در سه سال گذشته تامین شد.

ارسلان مالکی در نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که به دعوت وزارت راه و شهرسازی در مشهد برگزار شد، گفت: براساس برنامه‌های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی از مجموع چهار میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بر عهده سازمان ملی زمین و مسکن قرار داشت که برنامه‌ریزی تامین زمین تمامی این واحد‌ها انجام شده است.

وی بیان کرد: بر این اساس نزدیک به ۴۸ هزار هکتار زمین توسط سازمان ملی زمین و مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهر‌ها تامین شده است، مابقی شامل چهار میلیون واحد از سوی شرکت عمران شهر‌های جدید، شرکت بازآفرینی شهری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بخش خصوصی به صورت خودمالک احداث خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین قانون جهش تولید مسکن را یکی از قوانین بالا دستی و ضروری برای دولت دانست که ظرفیت‌های زیادی برای تامین مسکن متقاضیان مسکن فراهم می‌کند.

وی گفت: بر اساس ماده ۱۱ این قانون بیش از ۸۲ هزار هکتار از اراضی مستعد توسعه شهری جهت الحاق به محدوده شهر‌ها شناسایی شده است، در راستای اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن مبنی بر تحویل زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی و انتقال اسناد مالکیت آن برای اختصاص به طرح نهضت ملی مسکن به سازمان حدود پنج هزار و ۹۰۰ هکتار زمین به سازمان ملی زمین و مسکن منتقل شده است.

مالکی همچنین از شناسایی بیش از چهار هزار هکتار از اراضی واقع در شهر‌ها و شهر‌های جدید جهت تغییر کاربری طبق ماده هشت قانون جهش تولید مسکن و موافقت با تغییر کاربری حدود هزار و ۶۰۰ هکتار از آنها توسط شورای عالی شهرسازی و معماری و سایر مراجع ذیصلاح خبر داد و گفت: ۱۵۲ هزار و ۲۱۸ هکتار زمین در داخل محدوده و حریم شهر‌های کشور بدست آمده است.

نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی روز دهم مردادماه به میزبانی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.