رئیس شبکه دامپزشکی کرمان گفت: تاکنون سمپاشی بیش از ۱۵ هزار راس دام و ۸۰ هزار مترمربع جایگاه دام برای مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو انجام شده است.

محمود زین الدینی گفت: به منظور پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به همت شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان، اقداماتی از جمله سم پاشی بدن دام و جایگاه‌های دام در کشتارگاه‌های دام کرمان، بخش‌های تابعه و مناطق روستایی عشایری و آموزش‌های چهره به چهره به دامداران، قصابان و سلاخان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف دامپزشکی، مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و بیماری‌های دامی می‌باشد و دامپزشکی کرمان از تمام توان خود برای مقابله با این بیماری‌ها به ویژه برای پیشگیری از بیماری کشنده و ویروسی تب کریمه کنگو استفاده می کند، افزود: همشهریان بایستی به توصیه‌های دامپزشکی توجه و نکات بهداشتی در این خصوص را رعایت کنند.

زین الدینی بیان کرد: شهروندان بایستی رعایت نکات بهداشتی همچون استفاده از دستکش و ماسک در هنگام خرد کردن گوشت، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، رعایت ‏اصول ایمنی کار برای جلوگیری از بروز خراش پوستی و تماس آن با ترشحات دامی، تهیه ‏گوشت از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی، خودداری از خرید و مصرف گوشت فاقد مهر و لیبل دامپزشکی، پرهیز از خرید و نگهداری هرگونه دام فاقد هویت و قاچاق، خودداری از کشتار دام به صورت غیرمجاز و خارج از کشتارگاه و نگهداری گوشت تازه به مدت ۲۴ و جگر ۴۸ ساعت در دمای صفر تا۴درجه سانتی گراد ‏در یخچال را مورد توجه قرار دهند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان کنترل تردد غیرمجاز ‏دام، انجام سم‌پاشی‌های ادواری دام و جایگاه، جمع‌آوری کود و فضولات دامی و خارج کردن از دامداری، بهسازی و اصلاح ‏ساختار دامداری‌ها به همت دامداران، کشتار دام در کشتارگاه‌های مجاز شهرستان را از دیگر از موارد به منظور پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو عنوان کرد.

زین الدینی گفت: از دامداران درخواست می شود ضمن رعایت دقیق توصیه‌های بهداشتی و پیشگیرانه دامپزشکی، بهسازی اماکن دامی، سمپاشی دام و جایگاه‌های نگهداری دام را برای حذف ناقلین این بیماری جدی بگیرند و با تیم های اعزامی شبکه دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار