مدیر کل انتقال خون گلستان با اشاره به افزایش میزان اهدای خون در استان گفت: بهار امسال ۱۷ هزار و ۲۶۲ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر خونگیری شد.

فاطمه محمدی گفت: حداقل دو هزار بیمار خاص در استان داریم که به طور مستمر باید خون دریافت کنند و سالانه حدود ۱۰۵ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در استان مصرف می‌شود.

او با بیان اینکه رده سنی ۲۰ تا ۳۵ سال بیشترین اهداکنندگان خون در استان را تشکیل می‌دهند، گفت: فرآورده‌های خونی سالانه جان میلیون‌ها نفر را از مرگ حتمی نجات می‌دهد و تنها منبع تامین‌کننده آن اهداکنندگان هستند.

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: ۶ درصد جمعیت اهداکننده خون در استان بانوان هستند و تلاش ما نهادینه‌سازی فرهنگ اهدای خون در جامعه به ویژه برای زنان است تا مادران بتوانند اعضای خانواده را برای این کار نیکو تشویق و ترغیب کنند.

مدیر کل انتقال خون استان گلستان، تامین خون سالم و کافی برای بیماران را هدف اصلی سازمان انتقال خون برشمرد و گفت: ذخیره خونی استان ۱۰ روز است، اگرچه نیاز به گروه‌های خونی همیشگی است، اما در حال حاضر کمبودی در گروه‌های خونی وجود ندارد.

به گفته محمدی؛ پارسال ۶۶ هزار واحد اهدای خون در گلستان انجام شده که نسبت به سال قبل از آن ۱۰ درصد افزایش داشت.

وی افزود: گلستان چهار پایگاه ثابت انتقال خون دارد و با وجود فعالیت پایگاه‌های سیار، ایجاد پایگاه‌های انتقال خون در سایر شهرستان‌ها در دستور کار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار