ایمانی گفت: کشاورزان مناطق سرد بلافاصله پس از برداشت باید نسبت به کشت محصول اقدام کنند، از این رو نسبت به تاخیر در پرداخت مطالبات گلایه‌مند هستند.

علیقلی ایمانی مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کود‌های شیمیایی ابتدای سال ۳۰ درصد افزایش یافت و آخرین مصوبه دولت در سوم مرداد مطرح شد که براین اساس قیمت کود‌های شیمیایی با افزایش ۱۰۲ درصدی درب کارخانه پتروشیمی به ۲۴۰ هزارتومان و با احتساب سایر هزینه‌ها برای کشاورزان به ۳۹۵ هزارتومان رسید که با پیگیری‌های مکرر، افزایش قیمت کود شیمیایی متوقف شده است.

به گفته او، بنیاد ملی گندمکاران طی نامه‌ای به رئیس سازمان بازرسی کل کشور نسبت به افزایش قیمت کود شیمیایی در کشور گلایه کرد که انتظار می رود افزایش مجدد قیمت محقق نشود.

ایمانی ادامه داد: با وجود توقف افزایش قیمت کودهای شیمیایی سامانه پایش کود بسته است یا کارخانه های پتروشیمی کود نمی دهند یا حمل انجام نمی شود

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با تاکید بر تعیین تکلیف هرچه سریعتر قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی افزود: تا پایان تیرماه شورای قیمت گذاری مکلف به تعیین تکلیف نرخ محصولات کشاورزی مشمول قیمت گذاری است تا با برگزاری جلسات و بررسی هزینه ها، قیمت ها را نهایی و ابلاغ کند.

به گفته او، براساس قانون خرید تضمینی نرخ تضمینی محصولات قبل از سال زراعی باید اعلام شود تا کشاورزان بدانند قبل از سال زراعی چه محصولاتی را کشت کنند، از طرفی به سبب آغاز کشت در مناطق سرد بلافاصله پس از برداشت، تسریع در مطالبات کشاورزان باید صورت بگیرد.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به گلایه مندی کشاورزان نسبت به تاخیر د رپرداخت مطالبات گفت: با توجه به آغاز کشت در مناطق سرد بلافاصله پس از برداشت، این نگرانی وجود دارد که با استمرار تاخیر در پرداخت مطالبات امکان خرید بذر و سایر نهاده های کشاورزی برای کشاورزان مناطق سرد و معتدل وجود ندارد و از طرفی به سبب بدهی بانک‌ها، امکان دریافت تسهیلات مجدد وجود ندارد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار