مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تاکنون، از ۷۲ مورد ساخت و سازغیرمجاز در حریم راه‌های استان جلوگیری شده است.

جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در چهار ماهه نخست امسال با تلاش گشت‌های راهداری، ۷۲مورد ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌های استان قزوین شناسایی شد که پس از صدور اخطار‌های قانونی، ۵۷مورد آنها قلع و قمع و ۱۵ پرونده دیگر نیز در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: براساس ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع ۱۰۰ متر از انتهای حریم راه‌ها و حریم راه آهن‌های کشور و در طول کنارگذر‌هایی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده یا می‌کند و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت راه و شهرسازی ممنوع است.

حق‌لطفی در ادامه به جلسات کمیسیون حریم راه اشاره کرد و گفت: در چهار ماهه امسال این کمیسیون با تشکیل یک جلسه و بررسی درخواست‌ها با ۲۷ مورد از درخواست‌های ایجاد مستحدثات، موافقت کرد.

وی افزود: تجاوز به حریم راه‌ها و ساخت و ساز در آنها از عوامل حادثه‌ساز در جاده بوده و مقابله با آنها از جله مهم‌ترین وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اضافه کرد: بر همین اساس گشت‌های راهداری استان قزوین در راستای حفاظت و صیانت از راه و حریم راه و جلوگیری از حوادث، به طور مستمر در جاده‌ها حضور دارند و با مشاهده هرگونه تجاوز به حریم، آن را توقیف و به مراجع بالادستی معرفی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار