بهسازی ۲۱ دستگاه اتوبوس و مینی بوس از سوی راهداری قزوین

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: ۱۶ دستگاه اتوبوس و پنج دستگاه مینی بوس پس از آماده سازی و بهسازی به حوزه حمل و نقل مسافر استان اضافه خواهد شد.

علیرضا معیری پور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: با توجه به اینکه میانگین عمر ناوگان حمل و نقل مسافر استان بیش از ۲۰ سال است و فرآینده تولید و واردات آن نیز در کشور با مشکلاتی روبرو است، همین مساله باعث شده تا سطح خدماتی که بایستی به مردم ارائه دهیم را نتوانیم به شکل صحیح و مطلوبی، به ویژه در مناسبت‌های خاص مثل ایام اربعین حسینی به انجام برسانیم.

وی ادامه داد: براساس بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، مقرر شد که امسال برای استان قزوین ۱۶ دستگاه اتوبوس و پنج دستگاه مینی بوس آماده سازی و بازسازی شود تا برای خدمت به عموم مردم در حوزه حمل و نقل وارد این سامانه شوند.

معیری پور به میزان تسهیلات ارائه شده در این زمینه نیز اشاره کرد و گفت: به همین منظور و برای آماده سازی و بازسازی هر دستگاه اتوبوس پنج میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال و برای هر دستگاه مینی بوس نیز یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین بیان کرد: براین اساس، تا امروز ۹۷ میلیارد ریال از این تسهیلات، یعنی ۸۳ درصد سقف تعهدات پرداخت شده و به همین جهت، قزوین جزو سه استان برتر و ممتاز کشور است که در زمینه پرداخت تسهیلات یاد شده از سوی صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته است.

معیری پور ادامه داد: تمامی تسهیلات یاد شده از سوی صندوق کارآفرینی امید و با کارمزد چهار درصد به متقاضیان این خودرو‌ها پرداخت می‌شود و همکاری‌های لازم در این زمینه نیز از سوی این صندوق با اداره کل امور اقتصادی هم انجام می‌شود.

به گفته وی، این طرح امسال و برای دومین سال متوالی است که اجرایی می‌شود و سال گذشته نیز ۱۷ دستگاه اتوبوس در استان قزوین مورد بازسازی و بهسازی قرار گرفت.

معیری پور با اشاره به اینکه تسهیلات یاد شده به صورت سالانه و براساس تبصره‌ای که در قانون بودجه گنجانده شده، پرداخت می‌شود، یادآور شد: شرایط پرداخت این تسهیلات به طور کلی به ناوگانی تعلق می‌گیرد که در ادامه بتوانند در حوزه حمل و نقل مسافر به فعالیت بپردازند، یعنی پس از بازسازی و بهسازی به جمع ناوگان مسافری استان در جهت خدمت رسانی به حوزه مسافر، به ویژه در ایام خاص ملحق شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.