زائران اتباع کشورهای خارجی غیر مقیم برای عزیمت به عراق و زیارت عتبات عالیات به مرزهای چذابه مراجعه کنند و از عزیمت به سایر مرزها خودداری کنند.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا با بیان اینکه مرز چذابه آماده پذیرایی از زائران اتباع خارجی غیر مقیم تعیین شده است، گفت: زائران در مراجعه به مرزهای شش گانه حتی‌المقدور از خودروهای شخصی استفاده کنند.

سردار محمد شرفی با اشاره به اوج گیری سفرهای زائران اربعین از هفته آینده اظهار داشت: پایانه‌های شش گانه اربعین نسبت به سال‌های گذشته در حوزه‌های زیرساختی اعم از جاده‌ها و تونل‌ها بهتر شده‌اند و پارکینگ‌ها از لحاظ وسعت و ظرفیت خودروها نسبت به سنوات گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه پارکینگ‌ها در مرزهای شش گانه از لحاظ حصارکشی، روشنایی، پایش از طریق دوربین‌های مداربسته و نگهداری بهتر از خودروهای زائران در آمادگی کامل هستند، اضافه کرد: به زائران عزیز توصیه می‌کنم با عنایت به پیش‌بینی‌های لازم برای استقبال، زائران از لحاظ شرایط امکان تغذیه و افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها در مراجعه به مرزها حتی المقدور از خودروهای شخصی استفاده کنند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا در ادامه با بیان اینکه تمهیدات لازم برای استقبال از زائران اندیشیده شده است، گفت: زائران اتباع کشورهای خارجی برای عزیمت به کشور عراق و زیارت عتبات عالیات به مرزهای چذابه مراجعه کنند و از عزیمت به سایر مرزها خودداری کنند چرا که از ورود آنها به کشور عراق ممانعت به عمل می‌آید.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا تصریح کرد: اتباع خارجی مقیم ایران نیز می‌توانند با اخذ گذرنامه خادم و صرفاً با مراجعه به مرز چذابه جهت زیارت به عتبات عالیات به کشور عراق عزیمت نمایند.

وی با اشاره به اینکه به منظور تحصیلگری با ایجاد پنجره واحد گذرنامه‌ای به دنبال کاهش میزان ایستایی زائران به کمتر از ۵ ثانیه در مرزهای شش گانه هستیم، اظهار کرد: با همکاری کشور عراق تمامی اطلاعات گذرنامه‌ای در اختیار کشور مقابل قرار می‌گیرد و زائران پس از تأیید هویتشان می‌توانند در کمتر از ۵ ثانیه وارد کشور عراق شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار