رئیس پلیس فتا خوزستان در خصوص کلاهبرداری با عنوان «وام بدون ضامن» هشدار داد.

سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: مجرمان سایبری با تبلیغات در فضای مجازی با عنوان: وام ضروری و فوری در کمترین زمان ممکن، اعتماد شهروندان را جلب و از آنان کلاهبرداری می‌نمایند. 

وی افزود: این کلاهبرداران پس از تشویق و فریب شهروندان به گرفتن وام، قربانیان را به ارسال مدارک مالی و هویتی نظیر: کارت ملی، اطلاعات حساب بانکی، فیش حقوقی، چک و سفته و مدارکی از این دست ترغیب می‌کنند. همچنین مبالغ هنگفتی با عنوان «اخذ کارمزد و ضمانت و افتتاح حساب»، از قربانیان اخذ و در نهایت گوشی همراه خود را خاموش نموده و متواری می‌شوند.

سرهنگ حسینی در ادامه به عدم ارسال مدارک هویتی برای افراد ناشناس در فضای مجازی اشاره نموده و بیان داشت: کلاهبرداران سایبری با دریافت این اطلاعات، اقدام به افتتاح حساب به اسم قربانی نموده و در ادامه شروع به پولشویی و جرائم اقتصادی می‌کنند که از لحاظ قانونی همه عواقب اینکار بر گردن فرد قربانی است.

این مقام انتظامی در پایان به هموطنان توصیه نمود: جهت دریافت وام حتما بصورت حضوری به بانک مراجعه نموده و به هیچ عنوان به تبلیغاتی که در فضای مجازی و یا شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکنند چرا که بانک‌ها هیچگونه تبلیغاتی در فضای مجازی برای فروش وام یا تسهیلات بانکی ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.