رئیس مرکز بهداشت بروجرد از شناسایی ۲ هزار قلاده سگ بدون صاحب و ولگرد در شهرستان خبر داد.

زهرا کردی امروز (نهم مردادماه) در جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی، سلامت زنان و خانواده بروجرد که در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به آماری که گرفته شده ۲ هزار سگ ولگرد در منطقه وجود دارد که باید نسبت به بی‌خطر سازی و واکسیناسیون آنان علیه بیماری هاری اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۶۰ مورد حیوان گزیدگی در شهرستان رخ‌داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس مرکز بهداشت بروجرد اضافه کرد: ۲ هزار قلاده سگ بدون صاحب و ولگرد در بروجرد شناسایی شده که عملیات جمع‌آوری، عقیم‌سازی و نگهداری آنها در حال انجام است.

کردی با بیان اینکه بیماری هاری ۷ قلاده سگ از ابتدای امسال تاکنون در بروجرد مثبت شده است، افزود: عملیات عقیم‌سازی و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد با توجه به آمار بالای این حیوانات در منطقه باید صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برای کنترل هاری به همکاری بین بخشی نیاز داریم، بیان کرد: حیوان گزیدگی در مناطق روستایی شهرستان افزایش داشته است، در این خصوص و حساسیت ایجاد شده مراجعات مردم نیز بیشتر شده است.

رئیس مرکز بهداشت بروجرد ادامه داد: مواردی از سگ گزیدگی در ماه‌های گذشته در سایر نقاط کشور گزارش شد که در این راستا میزان مراجعه مردم به مراکز درمانی در این مدت در بروجرد ۲۰ درصد افزایش یافت که این امر ناشی از نگرانی آنها بابت تماس با حیوانات و احتمال ابتلا به بیماری بوده است.

 

برچسب ها: سگ ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار