رئیس قوه قضاییه گفت: رئیس‌جمهور باید از آزادی اشخاص که قانون اساسی برای امت مشخص کرده است حمایت کند و برای پیشرفت کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضاییه در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، ضمن گرامیداشت یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام رضوان الله تعالی علیه، شهدای گرانقدر کشور، شهید بزرگوار و والا مقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهدای خدمت کشور و رئیس‌جمهور شهیدمان آیت‌الله رئیسی گفت: در حالی که مردم در غم از دست دادن رئیس‌جمهور کشورمان بودند بدخواهان  و معاندین به فتنه‌گری خود می‌افزودند با این حال انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری سلامت برگزار شد و مردم در پانزدهم تیرماه ۱۴۰۳ آقای مسعود پزشکیان را به عنوان رئیس‌جمهور برگزیدند.

اژه‌ای ادامه داد: آقای پزشکیان در هفتم مرداد ماه ۱۴۰۳ در مراسمی رسمی،  عالی‌ترین مقام رسمی کشور پس از مقام رهبری را عهده‌دار شده‌اند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: امروز رئیس جمهور محترم طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس قوه قضاییه و اعضای محترم شورای نگهبان در پیشگاه قرآن کریم و در برابر نمایندگان ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کند که پاسدار مذهب رسمی، نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی کشور باشد.

اژه‌ای تصریح گرد: رئیس‌جمهور باید استعداد و صلاحیت‌های خود را در انجام مسئولیت‌هایی که بر عهده گرفته‌ است به کار گیرد و خود را وقف خدمت به مردم نموده و از هرگونه خودکامگی پرهیز نماید و از حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است حمایت کند و در حراست از مرزها و استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزد. همچنین او باید از امانت مقدس مردم همچون امینی پارسا و فداکار نگاه داری کند و به رئیس دولت بعدی بسپارد.

رئیس قوه قضاییه ضمن تبریک مجدد به مسعود پزشکیات رئیس‌جمهور کشورمان تصریح کرد: از خدای قادر متعال توفیق ایشان در تحقق مسئولیت سنگینی که دارند را خواستارم. 

اژه‌ای بیان کرد: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند قوه قضاییه در هر نقطه که لازم باشد در کمک به دولت حضور فعال خواهد داشت. در مسائل اولویت‌دار کشور از جمله مسائل اقتصادی در کنار دولت خواهد بود.

او در پایان از همه حضار و مهمانان گرانقدر تشکر ‌کرد و با درخواست علو درجات برای همه شهدا و طول عمر با برکت برای رهبر انقلاب پیام خود را خاتمه داد.

دوستان آخر خبرهای مراسم تحلیف که زدید اسامی زیر را اضافه کنید

خبرنگاران: محمد امیرحسینی، فاطمه تورانلو، فاطمه سیدی و محمدحسین نیک خوی متین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار