آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی می‌گوید به دلیل شرایط نامناسب بهداشتی در غزه، تعداد مبتلایان به بیماری هپاتیت در حال افزایش است.

آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی (آنروا) در شبکه اجتماعی ایکس از «شرایط ناامید کننده بهداشتی» در غزه خبر داد که سبب گسترش بیماری‌ها از جمله هپاتیت آ در این منطقه شده است.

به گزارش الجزیره، این آژانس سازمان ملل می‌گوید هر هفته بین ۸۰۰ تا هزار مورد جدید ابتلا به هپاتیت در غزه گزارش می‌شود و شمار کل مبتلایان از ابتدای جنگ به حدود ۴۰ هزار نفر رسیده است. 

هپاتیت آ نوعی عفونت شدیدا مسری کبدی است که از طریق تماس فرد به فرد یا از طریق آب و غذای آلوده منتقل می‌شود و در شرایط غیربهداشتی می‌تواند به سرعت همه‌گیر شود. هپاتیت تنها یکی از بیماری‌های در حال شیوع در غزه است، زیرا اکثر جمعیت این منطقه از زمان جنگ خانه‌های خود را ترک کرده و مجبور به زندگی در چادر‌های کوچک و شلوغ و پناهگاه‌های موقت شده‌اند. در همین حال، نیاز‌های ابتدایی مردم مانند دسترسی به آب تمیز، تصفیه فاضلاب، جمع‌آوی زباله و صابون کمیاب شده است. 

تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت می‌گوید نزدیک به یک میلیون مورد عفونت حاد تنفسی و ۱۰۰ هزار مورد شپش و گال گزارش شده است. به گفته او حتی بیماری‌هایی مانند فلج اطفال که در اکثر نقاط جهان ریشه‌کن شده است، در غزه در حال گزارش شدن است.

شیوع این بیماری‌ها در غزه همزمان با حملات هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها اتفاق می‌افتد که تقریباً به همه ساختمان‌های بهداشتی آسیب رسانده و بسیاری را مجبور به تعطیلی کرده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار