مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در مهرماه امسال خبر داد.

 علی‌اصغر دریایی امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج از برگزاری هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان خبر داد و اظهار داشت: در چند سال اخیر به دلیل محدودیت‌های کرونا وجهه بین‌المللی این جشنواره کاهش یافته بود، اما امسال عنوان بین‌المللی آن هم محقق خواهد شد.

به گفته وی، این جشنواره ۲۰ تا ۲۴ مهرماه امسال برگزار خواهد شد و تاکنون ۴۰ گروه خارجی برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی موضوعات جشنواره تئاتر خیابانی مریوان را شعار سال، جوانی جمعیت، وفاق و همدلی و نشاط اجتماعی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج ارزش‌های اسلامی و انقلاب اسلامی، توجه به محیط زیست، گردشگری، توجه به صلح بین ملت‌ها و توجه به آسیب‌های اجتماعی را برشمرد.

به گفته دریایی، نقطه قوت جشنواره‌های کردستان و خاصتا تئاتر خیابانی مریوان، رسانه‌ها هستند که در پوشش برگزاری این جشنواره اهتمام جدی دارند.

وی ادامه داد: این جشنواره در نقطه صفر مرزی برگزار می‌شود که حضور هنرمندانی از سراسر کشور و کشور‌های خارجی بیانگر امنیت پایدار در کردستان و جداره مرز ایران است.

دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان نیز در این نشست اظهار کرد: برگزاری تئاتر خیابانی مریوان در سال گذشته به لحاظ کیفیت نمایش‌ها افت داشت و امسال اولویت کار کیفیت بخشی نمایش‌ها و تجمیع و تجهیز مکان‌های اجرایی در دستور کار قرار دارد.

فاتح بادپروا با تاکید بر اینکه مهمترین کارکرد تئاتر خیابانی مریوان ایجاد شور و نشاط اجتماعی است، افزود: برای برگزاری هرچه بهتر کارناوال این جشنواره از ایده‌های جدید استقبال می‌کنیم.

بادپروا خاطرنشان کرد: امسال بخش آزاد بین الملل به صورت مجزا به رقابت خواهند پرداخت و بخش جداگانه‌ای برای معرفی برگزیدگان خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان تخصصی‌ترین جشنواره تئاتر کشور است، گفت: آوازه این جشنواره در سطح جهانی فراتر از شنیده هاست و به پایلوت جشنواره‌های تئاتر جهانی تبدیل شده است.

 هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان پاییز امسال برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار