مدیر حج و زیارت استان قزوین گفت: ۹ هزار و ۸۶ قزوینی تا به امروز برای پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح (ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه) ثبت نام کردند.

بشیر سلیمی مدیر حج و زیارت استان قزوین گفت: ثبت نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی بنابر اعلام معاون عتبات سازمان حج و زیارت کشور از ۱۷ تیرماه آغاز شده و تا روز اربعین نیز ادامه دارد.

وی اضافه کرد: از مجموع ثبت نام کنندگان تا به امروز، هزار و ۳۷۶ نفر مرد و سه هزار و ۵۱۰ نفر را زنان تشکیل می‌دهند که از این تعداد هشت هزار و ۹۲۳ نفر واریز وجه داشته و ۴۲ نفر نیز انصراف دادند.

سلیمی اضافه کرد: زائران ایرانی در هزینه سفر به اربعین صرفا هزینه‌های تعهدات بیمه یعنی غرامت صدمات ناشی از جرح، فوت و انتقال جسد به ایران را پرداخت می‌کنند که در استان قزوین چهار هزار و ۶۹۶ نفر بسته ۸۰۰ هزار ریالی، ۵۰۳ نفر بسته ۹۰۰ هزار ریالی و چهار هزار و ۶۸۷ نفر بسته یک میلیون ریالی از تعهدات بیمه را پرداخت کردند.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۴۵ هزار نفر در پیاده روی اربعین شرکت کردند، گفت: هشت هزار و ۲۶۷ نفر مرز مهران، هزار و ۲۷۵ نفر مرز خسروی و ۲۲۷ نفر نیز مرز هوایی را در مسیر رفت خود از استان قزوین به کشور عراق انتخاب کردند.

به گفته سلیمی، چهار هزار و ۶۳۰ نفر با وسیله نقلیه شخصی، چهار هزار و ۶۲۳ نفر با اتوبوس، ۳۱۹ نفر با تاکسی، ۲۲۹ نفر با هواپیما، ۵۲ نفر با مینی بوس و ۳۳ نفر نیز با قطار به سمت مرز‌ها حرکت می‌کنند.

مدیر حج و زیارت استان قزوین با بیان اینکه موکب‌های عراقی براساس سنت دیرینه خود از دهم صفر در عراق برپا می‌شوند، خاطرنشان کرد: بدین ترتیب موکب‌هایی که به زائران خدمات اسکان و پذیرانی ارائه می‌دهند، زودتر از این تاریخ غیرفعال هستند و زائرانی که ۲۵ محرم به عراق عزیمت می‌کنند، باید برنامه ریزی برای اسکان خود داشته باشند و اگر به مشکلی برخوردند می‌توانند به ستاد‌های دائم سازمان حج و زیارت در عراق مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.