مدیر کل فنی و حرفه ای گلستان از افزایش حدود هفت برابری اعتبار این اداره کل در دولت سیزدهم خبر داد.

حمزه کرایلو امروز در علی آباد کتول گفت: بودجه این اداره کل در دولت دوازدهم ۱۵ میلیارد تومان بود، اما به همت دولت شهید رئیسی به ۱۰۴ میلیارد تومان رسید.

او افزود: همچنین در دولت سیزدهم با ارتقای تعداد مراکز آموزش آنلاین سرانه فضای آموزشی و مهارتی هر شهروند در گلستان افزایش یافت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: با بهره‌برداری از این مراکز، سرانه فضای آموزشی هر شهروند گلستانی از ۲۷۹ سانتی‌متر مربع به ۳۷۲ سانتی‌متر و آموزش مهارتی هر شهروند گلستانی از ۱۲ ساعت به ۱۳ ساعت و نرخ دسترسی شهروندان گلستانی به آموزش‌های مهارتی از ۷.۴۴ صدم به ۷.۴۹ صدم درصد افزایش پیدا کرده است.

کرایلو ادامه داد: در دولت دوازدهم دو مرکز آموزش آنلاین در گلستان فعال بوده که این تعداد در دولت سیزدهم به ۱۱ مرکز ارتقا پیدا کرد.

او گفت: مراکزی مانند، نی تپه خان ببین، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران گنبدکاووس، هتل‌داری گرگان و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گمیشان که نیمه کاره رها شده بود در دولت شهید رئیسی تمامی این مراکز تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان همچنین افزود: از هفته ملی مهارت در ۶ مرداد ماه سال گذشته تا به امروز، بیش از ۱۰ میلیون نفر ساعت از گلستانی‌ها، آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند که از این تعداد پنج میلیون نفر ساعت در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای و پنج میلیون نفرساعت در آموزشگاه‌های آزاد تحت پوشش فنی و حرفه‌ای بوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار