نماینده مجلس گفت: تراز کردن زندگی در شهر‌های ساحلی و هدایت بخش صنایع به سمت شهر‌های ساحلی خود زمینه ساز تقویت اقتصاد و کاهش مشکلات در این مناطق خواهد شد.

فرهاد طهماسبی نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در برنامه روی خط رادیو اقتصاد  با بیان اینکه صنعتی سازی و هدایت بخش صنایع کشور به سمت سواحل خود می‌تواند زمینه ساز بهبود و تقویت بخش اقتصادی و اشتغال کشور شود گفت:  هدایت صنایع به بخش سواحل کشور  با یک سری مشکلات و به نوعی الزاماتی روبرو است که باید دولت و صنعت گران برای رفع آن تلاش کنند.

وی ادامه داد:  تامین نیروی انسانی و و تهیه مواد اولیه  در حوزه دریایی کشور و هدایت آنها به سمت سواحل می‌تواند زمینه ساز تقویت بخش صنعت کشور شود، اما به عقیده بنده آنکه بتوانیم صنایع را به سمت  خلیج فارس و دریا انتقال دهیم به صورت ۱۰۰ درصدی امکان پذیر نیست.

او بیان کرد: در صورتی که دولت و مجلس  مصمم باشند و با جدیت این موضوع را دنبال کنند من تصور میکنم که امکان اجرایی شدن آن وجود خواهد داشت.
 عضوکمسیون صنایع با بیان اینکه به طور قطع در شهر‌های ساحلی اتفاقات خوبی در زمینه توسعه صنایع و بستر‌های توسعه دیگر در زمینه‌های اقتصادی ایجاد شده است  گفت: در کشور  ما به این ظرفیت‌ها کم توجهی و غفلت شده است و با شروع فعالیت‌هایی که برنامه ریزی میشود آینده خوبی را میتوانیم برای کشور ایجاد کنیم. همچنین امروز تامین آب ما را مجبور می‌کند که این کار را انجام دهیم. شاید راه نجات ما تراز کردن زندگی در شهر‌های ساحلی است.  

وی تاکید کرد:  مجلس مصمم است در این زمینه فعالیت کند، به طور قطع مجلس برامده از بطن جامعه و مردم است  البته در حوزه هدایت صنایع به بخش صنعت کشور نباید صفر تا صد فعالیت را  متمرکز  در شهر‌های ساحلی کنیم و باید  جمعیت پراکنده‌ای را برای توازن آمایش‌ها رعایت کنیم به طوری که ما شاهد مهاجرت جمعیت به نقاط خاصی نباشیم و بعضی از نقاطی که محل استقرار جمعیت است در سال‌های دیگر خالی از جمعیت ببینیم.

خبرنگار: محبوبه کباری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار