مدیرعامل شرکت پتروشیمی میاندوآب گفت: تولیدات پتروشیمی این شهرستان سالانه به ۱۶۰ هزار تن رسیده که بیش از ۷۰ درصد آن صادر می شود.

احد مهدوی اظهار کرد: پتروشیمی میاندوآب هم اکنون با ۱۰۰ درصد ظرفیت خود فعال بوده و روزانه بین ۱۶ تا ۲۰ تریلی، محصولات این شرکت را بارگیری می کنند.

وی اضافه کرد: بین ۷۰ تا ۸۰ درصد تولیدات پلیمری این شرکت از طریق مرز به کشورهای چین، هندوستان و سایر کشورهای اوراسیا صادر و مابقی هم در بازار داخل مصرف می شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی میاندوآب با بیان اینکه محصولات این شرکت در صنایع مختلف کاربرد دارد، گفت: حدود ۶۰۰ نفر هم اکنون در این شرکت به صورت مستقیم و به همین مقدار نیز به صورت غیرمستقیم فرصت اشتغالزایی ایجاد کرده است.

مهدوی بیان کرد: همچنین نزدیک به ۹۰ درصد کارکنان پتروشیمی میاندوآب افراد بومی بوده و همگی از طریق آزمون و مصاحبه به کار گیری شده اند.

عملیات احداث این مجتمع در سال ۱۳۹۲ به عنوان یکی از طرح‌های ملی دولت شروع شد و از سال ۱۳۹۹ به صورت رسمی به بهره برداری رسیده است.

این مجتمع با ظرفیت اسمی ۱۷۵ هزار تن پلی‌اتیلن سنگین به خط اتیلن غرب کشور متصل شده و با بهره‌برداری از آن برای نزدیک به ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

مجتمع پتروشیمی میاندوآب در قالب طرح ساخت خط انتقال اتیلن از عسلویه به غرب کشور به طول یک هزار و ‎ ۶۶۰ کیلومتر ساخته شده و سالانه حدود ۱۵۰ هزار تن اتیلن به عنوان مواد اولیه از عسلویه به این مجتمع تزریق می شود.

۶ واحد پتروشیمی دیگر نیز در مسیر این خط انتقال در مناطقی چون خرم‌آباد، کرمانشاه، مهاباد، همدان، ایلام و سنندج نیز ساخته شده است که اتیلن موردنیاز همه این واحدها از طریق این خط لوله تامین می‌شود.

مجتمع پتروشیمی میاندوآب بزرگ در مسیر جاده میاندوآب - سرچم قرار دارد.

میاندوآب با بیش از ۲۸۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است و سومین شهرستان پرجمعیت این استان پس از ارومیه و خوی به شمار می‌رود.

برچسب ها: پتروشیمی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.