سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساری از آغاز به کار موسسه صنایع‌دستی اورست در بخش چهاردانگه شهرستان ساری خبر داد.

قاسم قادری سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساری به‌همراه کاظمی بخشدار چهاردانگه، موسوی رئیس هلال احمر شهرستان ساری، ایزدی رئیس کمیته امداد چهاردانگه و مرتضوی رئیس انجمن صنایع‌دستی مازندران از آغاز به کار موسسه آموزشی و ارتقا مهارت صنایع‌ دستی در روستای اورست بخش چهاردانگه این شهرستان، بازدید کرد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساری در جلسه‌ای که به همین منظور برگزار شد، گفت: با توجه به هماهنگی با کمیته امداد چهاردانگه و جلسات متعدد صورت گرفته در زمینه محرومیت‌زدایی این بخش، آموزش و ارتقا مهارت صنایع‌دستی، ارائه تسهیلات و راهبری شغلی برای هنرمندان صنایع دستی که از مصوبات جلسات قبل بوده، اجرایی شد.

او در ادامه بابیان اینکه این دوره‌های آموزشی با هدف احیا هنر‌های سنتی و کم نمودن فاصله بین نسل قدیم و جدید و انتقال تجربه و هنر به علاقمندان صنایع‌دستی در روستا‌های دور دست که امکان زمینه حضور در شهر را ندارند انجام می‌شود، افزود: تلاش بر این است با استفاده از ظرفیت‌های دولتی و بخش خصوصی، شاخص‌های اشتغال و اقتصاد ارتقا یابد و در دو زمینه صنایع‌دستی و گردشگری خدمات به مردم شریف این منطقه ارائه شود.

قادری گفت: در این دروه ۴۰ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی طی دوماه آموزش در این بخش، با ارتقا مهارت و دریافت تسهیلات کم بهره با همراهی و همکاری کارشناسان راهبری شغلی در تمامی مراحل از تهیه مواد اولیه، تجهیز کارگاه و تولید تا فروش محصولات حمایت می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.