مدیرکل راه‌آهن اراک گفت: میزان بارگیری در راه‌آهن این منطقه طی چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافت.

سعید ترکی گفت: ۴۸۷ هزار و ۷۰ تن بار در چهار ماهه اول امسال از طریق راه‌آهن اراک به نقاط مختلف کشور حمل شد که جابه‌جایی این میزان بار نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی دارد.

وی ادامه داد: مازوت و مازوت کم سولفور، پلی‌اتیلن، مواد شیمیایی و گندم از جمله کالاهایی هستند که امسال از طریق راه‌آهن منطقه اراک به نقاط مختلف کشور از جمله بنادر عباس و ماهشهر و کهندج و زاهدان حمل شده‌ است.

مدیرکل راه‌آهن اراک خاطرنشان کرد: این میزان بارگیری توسط ۹ هزار و ۶۴۸ واگن به نقاط مختلف کشور حمل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد رشد دارد.

ترکی تاکید کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های راه آهن، حمایت از صنایع تولیدی است و راه‌آهن منطقه اراک نیز با تمام صاحبان و متقاضیان حمل بار در حوزه استحفاظی خود برای انتقال بار از جاده به روی ریل و ارسال آن به مقاصد مختلف آماده همکاری است.

مدیرکل راه‌آهن منطقه اراک، با توجه به موقعیت خاص راه‌ آهن منطقه اراک و قرار گرفتن در مسیر کارخانجات و واحدهای تولیدی عنوان کرد: حمل و نقل ریلی جزو ارزان‌ترین و ایمن‌ترین روش‌های حمل و نقلی بار در کشور است و راه آهن با تمهیداتی که در راستای جذب بار اندیشیده، امکان حمل بار واحدهای تولیدی استان‌های قرار گرفته در حوزه استحفاظی راه آهن منطقه اراک را دارد.

وی یاد آور شد: صاحبان بار و واحدهای تولیدی می‌توانند با انتقال بار خود از جاده به ریل، سهم عمده‌ای در کاهش ترافیک جاده‌ای ایفا کنند و همچنین با توجه به کاهش چشمگیر مصرف سوخت نسبت به حمل و نقل جاده‌ای به کاهش آلودگی هوا کمک کنند.

محدوده راه‌آهن اراک شامل ۵۴۵ کیلومتر خطوط ریلی در پنج استان قم،مرکزی،لرستان،همدان و کرمانشاه است که ۲۱ ایستگاه را تحت پوشش دارد.

برچسب ها: راه آهن ، بارگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار