مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: دریافت بارنامه برای تردد وانت بار‌ها در محور‌های برون شهری کشور الزامی است و عملیاتی کردن آن نیازمند هماهنگی منسجم‌تر دیگر دستگاه‌های استان است.

فرزاد حسنی اظهار کرد: ۹ هزار و ۴۰۰ دستگاه وانت‌بار دارای کارت هوشمند در استان وجود دارد که بدون بارنامه اقدام به حمل بار در مسیر‌های بین شهری می‌کنند و باید راهکاری برای رفع این مشکل در نظر گرفته شود.

وی افزود: سال گذشته در استان ۹ میلیون تن کالا جابجا شد که از این میزان حدود پنج هزار تن آن توسط وانت بار‌ها صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان همچنین با اشاره به وقوع ۱۰ درصد تصادفات برون شهری کشور توسط وانت بار‌ها در طول سال گذشته گفت: این عدد در استان ۱۲.۳ درصد بوده و بیش از میانگین کشوری است.

حسنی بر لزوم مدیریت و کنترل بارنامه وانت بار‌ها در مسیر‌های برون شهری تاکید کرد و ادامه داد: صدور بارنامه یعنی شناسنامه بار و علاوه بر آن راننده می‌تواند از مزایای بیمه و بازنشستگی برخوردار شود.

وی اظهار کرد: ساز و کار این موضوع آماده است و انتظار داریم برای مدیریت این وضعیت پلیس، صمت و شهرداری هماهنگی کافی با این اداره کل داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.