رییس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: ۲۸۰ راس دام در بازرسی‌های بهداشتی از کشتارگاه مهر گستر زیاران غیر قابل مصرف تشخیص داده شد و از چرخه خارج شدند.

رضا صفرچی رییس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: عرضه دام بیمار، تب دار، با تغذیه نامناسب، مسن یا ماده و دارای خطر آلودگی فردی ناشی از ورود به مراکز عرضه غیر مجاز و احتمال آلودگی خود شخص خریدار عوامل و مسائل مهم بهداشتی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: برخی از دام‌ها به دلیل نگهداری در شرایط بد، وضعیت نامناسب تغذیه و حمل و نقل در زمان عرضه جزو دام‌هایی هستند که قابلیت کشتار نداشته و لاشه این دام‌ها علاوه بر کیفیت پایین می‌تواند زمینه مناسبی برای فساد و انتقال بیماری باشد.

صفرچی ادامه داد: وی با بیان اینکه ۶ هزار راس از ابتدای سال جدید تاکنون در این کشتارگاه تحت نظارت‌های شرعی و بهداشتی ذبح شده است، اضافه کرد: به منظور حفظ بهداشت و سلامت عمومی شهروندان، میزان نظارت‌های بهداشتی بر مراکز عمده تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی اعم از سردخانه ها، مراکز بسته بندی و کشتارگاه‌ها تشدید شده تا سلامت شهروندان حفظ شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه برخی از دام‌ها با تغذیه ناصحیح و لاغری مفرط که در حمل و نقل استراحت قبل از کشتار به آنها داده نشده است، بیان کرد: برخی دام‌ها با تب بالا، برای کشتار بسیار نامناسب هستند، در برخی بیماری‌ها دام‌ها اصولا اجازه کشتار ندارند و عدم دقت در این موضوع قبل از کشتار توسط دامپزشک سبب آلودگی شدید محیط و به خطر افتادن سلامت استفاده کنندگان می‌شود.

صفرچی عنوان کرد: کشتارگاه مهر گستر زیاران واقع در شهرستان آبیک یکی از کشتارگاه‌های مطرح در سطح کشور است که تحت نظارت‌های بهداشتی کارشناسان دامپزشکی وظیفه تامین گوشت قرمز کشور را بر عهده دارد.

وی از عموم مردم خواست که از خرید گوشت قرمز فاقد مهر و لیبل دامپزشکی خودداری کرده و در هنگام خرید به تاریخ تولید و مصرف لاشه دقت کنند و در صورت مشاهده کشتار غیر مجاز دام خارج از محیط کشتارگاه، مراتب را به شماره تلفن رقمی ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار