مرحله دوم آزمون نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با حضور ۹۲۲ نفر در استان درحال برگزاری است.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: در این مرحله دوم اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم بصورت شفاهی ۶ مرادماه سال جاری در مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام آغاز شده است و تا ۱۱ مرداد صبح و بعد از ظهر آماده برگزاری آزمون برای افراد واجد شرایط است.


حجت الاسلام مهدی فوقی افزود: در آزمون کتبی سال جاری ۱۳۹۳ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۹۲۲ نفر برای آزمون شفاهی پذیرفته شدند.


او گفت: مرحله شفاهی این ارزیابی در سه شهرستان اصفهان، کاشان و نجف آباد برگزار می‌شود که در اصفهان حدود ۶۵۹ نفر در این آزمون شرکت کردند.


حجت الاسلام مهدی فوقی افزود: در شهرستان کاشان ۱۴۶ نفر و نجف آباد حدود ۱۱۷ نفر شرکت می‌کند و از این ۶۵۹ نفری که در اصفهان هستند ۵۴۷ نفر خانم و ۱۱۲ نفر آقا می‌باشند و از افراد شرکت کننده کاشانی ۱۲۶ نفر خانم و ۲۰ نفر آقا و در شهرستان نجف آباد ۱۱۷ نفر خانم هستند و آزمون شفاهی برادران در حوزه آزمون اصفهان برگزار خواهد شد.


در این بخش حسن حفظ و دیگر مواردی از جمله وقف و تجوید و... بررسی شد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه به درجات و معادل مدرک دانشگاهی این آزمون اشاره کرد و گفت: درجه ۵ برای ۱۰ جز درجه ۴ برای ۲۰ جز درجه ۳ برای ۳۰ جز اعطاء میشود که درجه ۳ معادل لیسانس، درجه ۴ فوق دیپلم و درجه ۵ معادل دیپلم است.


حجت الاسلام مهدی فوقی افزود: این آزمون در آبان ماه نیز مجدد برگزار می‌شود که اگر فردی در آزمون جاری موفق نشد می‌تواند مجدد در آزمون آبان ماه شرکت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.