شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری اعلام کرد: هنوز درباره زمان ثبت نام کاروان‌ها و هزینه سفر عمره، جزئیاتی مشخص نشده است.

غلامرضا رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در این شورا اظهار کرد: هماهنگی‌ها و زمانبندی برای پیگیری کار‌های عمره مشخص شده و در صورت اعلام نرخ بلیت پرواز، نظر کمیسیون قیمت‌گذاری درباره هزینه این سفر اعلام خواهد شد.

به گفته معاون سازمان حج و زیارت، با اعلام موافقت درباره جداول پروازی، پیش اطلاعیه و اطلاعیه ثبت‌نام هم برای علاقه‌مندان منتشر خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم هماهنگی همه بخش‌ها برای اعلام تاریخ آغاز سفر‌های عمره تاکید کرد و گفت: پیگیری‌ها به نحوی انجام شود که امکانات لازم نیز در زمان مناسب برای ارائه خدمات به زائران در عربستان فراهم شود.

این شورا آخرین اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته در ارتباط با سفر اربعین و اعزام زائران به عتبات عالیات را نیز بررسی کرد. حمیدرضا محمدی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به تعداد کاروان‌های اعزامی در قالب سازمان حج و زیارت به عتبات عراق در هفته‌های اخیر، راهکار‌ها و تدابیر اتخاذشده برای رفع اشکالات در راستای ارائه خدمات بهتر در حوزه‌های نقل، اسکان و تغذیه را تشریح کرد و گزارش مفصلی از پیگیری‌های صورت گرفته درباره انتخاب شرکت بیمه، ثبت نام در سامانه سماح و راهنمایی و امور گمشدگان در خصوص زائران اربعین با توجه به آسیب‌شناسی سال گذشته را ارائه کرد.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت، تعداد زائرانی را که تا صبح دوشنبه ۸ مردادماه در سامانه سماح برای سفر اربعین ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند را حدود ۵۲۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این عدد ۱۰ درصد کمتر از وضعیت مشابه در سال گذشته است. با توجه به ارزیابی انجام شده، سال گذشته از ابتدای ماه صفر ثبت‌نام‌ها شتاب گرفت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز تاکید کرد: تلاش همگان باید بر ارائه خدمات مطلوب و حفظ حق و حقوق زائران متمرکز شود و در مورد ارائه خدمات توسط شرکت بیمه در موسم اربعین هم دقت لازم از سوی دست‌اندرکاران صورت گیرد.

در این شورا، سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت درخواست کرد تکلیف وسایل جا مانده بی‌نام و نشان از زائران اربعین و حج گذشته روشن شود.

برچسب ها: حج عمره ، حج و زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار