وحیدی گفت: زائران اربعین سفر خود را برنامه‌ریزی کنند تا در مرزها دچار مشکل نشوند.

احمد وحیدی وزیر کشور در جمع خبرنگاران پس از جلسه ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد: در ایام اربعین مواکب عراقی از ۱۰ صفر اقدامات خود را آغاز می‌کنند و عزیزان ما که از اول صفر می‌روند باید مواکب ایرانی نیاز‌ها را در آن مدت رفع کنند.

وی ادامه داد: صحبت‌هایی شده و این را دنبال می‌کنیم که موکب‌های ایرانی این بار را از اول تا ۱۰ صفر به دوش بکشند تا ان‌شاءالله مواکب عراقی آماده شوند. البته صحبت‌هایی برای آمادگی عراقی‌ها برای فعال کردن مواکبشان شده، اما قرار بر این است که مواکب خودمان بیشتر این کار را دنبال کنند و خدمت بهتری را به زوار عزیز ما برسانند.

وی درباره قیمت بلیت هواپیما در ایام اربعین گفت: برای قیمت بلیت هواپیما و حمل و نقل هوایی زوار اربعین٬ امسال حساسیت بیشتری به خرج می‌دهیم. عددی که برای قیمت بلیت هواپیما در بازه زمانی اربعین اعلام شده٬ باید مبنای ایرلاین‌ها قرار بگیرد و وزارت راه و سازمان هواپیمایی کشوری درباره آن نظارت خواهند کرد.

وی افزود: درباره سفر زمینی هم قیمت را عزیزان ما در وزارت راه مشخص می‌کنند و به دنبال آن هستیم که فشاری به زوار نیاید و البته برای افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند توجیه اقتصادی هم داشته باشد.

وی همچنین اظهار کرد: تسهیلاتی برای شرکت سربازان وظیفه در راهپیمایی اربعین در نظر گرفته شده است. مدت حضور زائران اربعین در عراق حداکثر ۶ یا ۷ روز باشد. زائران اربعین سفر خود را برنامه‌ریزی کنند تا در مرزها دچار مشکل نشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار