مدیر کل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اکنون بسیاری از کارگاه‌های کشور با مشکل تامین نیروی انسانی مواجه هستند، از این رو نوجوانان در قالب کارگاه‌های کارآفرینی برای جذب در بازار کار آینده تربیت می‌شوند.

امید ملک روز دوشنبه در کارگاه و دوره تبیینی آموزشی باشگاه کارآفرینان نوجوان ویژه سرگروه های آموزش کارآفرینی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور در مشهد گفت: بسیاری از سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در سال های اخیر شاهد عدم تمایل نیروی کار به فعالیت در بنگاه هستند، بنابراین تامین و حفظ نیروی انسانی تبدیل به دغدغه‌ای برای مدیران شده است، باید بتوانیم نیرویی تربیت کنیم که جذب بازار کار شود.

وی تاکید کرد: باید بدنبال شناسایی استعدادهای نهفته، خلاق و افراد نوآوری باشیم که بتوانند برای خود کسب و کار مناسبی راه اندازی کنند، باشگاه کارآفرینان نوجوان در مدارس و پس از آن می‌تواند موثر در تربیت نیروی انسانی ماهر و بستر ورود موفق دانش آموزان به بازار کار باشد.

مدیر کل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: باشگاه کارآفرینان نوجوان، ارائه آموزش مهارت‌های نرم کارآفرینانه جهت ایجاد و تقویت رویکرد و نگرش خـلاقانه و نوآورانه که جز شاخص های کارآفرینی در ایران هست را دنبال می‌کند.

تربیت نیروی خلاق و نوآور

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این دوره آموزشی گفت: امروز در این استان به دنبال آموزش روش های حل مساله، تربیت نیروی خلاق و نوآور، فرهنگ کار و اخلاق حرفه‌ای در کسب و کار هستیم.

محمد امین بابایی هدف از گشایش این کارگاه را پرورش نسلی نواندیش، خلاق و نوآور با آموزش مهارت‌های نرم کارآفرینی عنوان کرد و افزود: باید آگاه باشیم و بدانیم که دانش آموزان را به کدام سمت هدایت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: مدیریت نیروی کار با وجود برخورداری از هوش بالای ایرانیان در حوزه کسب و کار، در برخی از کسب و کارها هنوز به صورت سنتی انجام می‌شود، چناچه بخواهیم تربیت نسلی موفق در حوزه کسب و کار داشته باشیم باید در ابتدا روش حل مساله را به دانش آموزان آموزش دهیم.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی به چالش های اصلی و اساسی در حوزه کارآفرینان نوجوان پرداخت و ادامه داد: تامین هزینه‌های دوره های آموزشی، آگاه سازی خانواده ها به موضوع کارآفرینی، فرهنگ کار و اخلاق حرفه‌ای در نیروی کار و تقویت نقاط مثبت نسل جوان و پویا از جمله این چالش‌ها است، امروز به دنبال تربیت نسلی جوان و کارآفرین در حوزه کسب و کار هستیم .

وی با بیان اینکه افتتاح باشگاه کارآفرینان نوجوان را با کمک آموزش و پرورش استان شاهد هستیم، تاکید کرد: باید از فرهنگ قوی ایرانی اسلامی در تربیت نسل جوان و کارآفرین استفاده کنیم و دانش آموزان را برای ورود به بازار کار به خوبی تربیت و آموزش دهیم .

بابایی گفت: روش‌های آموزشی گذشته نیازمند تغییر بوده و باید از ظرفیت های آموزشی و کارآفرینان، موفقیت‌ها، شکست‌ها و فرصت‌های کارآفرینان استفاده کنیم و امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش باشیم.

کارگاه کشوری و دوره تبیینی آموزشی باشگاه کارآفرینان نوجوان ویژه سرگروه های آموزش کارآفرینی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور امروز با حضور مدیرکل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل آموزش و پرورش استان و سایر شرکت کنندگان در مجتمع فرهنگی،آموزشی استثنایی و توانبخشی امام رضا (ع) آغاز شد و به مدت ۲ روز ادامه دارد.

برچسب ها: بازار کار ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار