کاروان پیاده روی «مشهد تا کربلا» از ۴۵ روز پیش حرکت خود را از مشهد مقدس به سمت کربلا آغاز کردند و در شهرستان باغملک استان خوزستان مورد استقبال مردم قرار گرفت.

 مراسم استقبال از کاروان ۱۳٠ نفره پیاده روی از مشهد به کربلای انصارالحسین (ع) روز گدشته با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در شهرستان باغملک برگزار شد.

کاروان پیاده روی «مشهد تا کربلا» بعد از عبور از شهرستان‌های متعدد در مسیر خوزستان به شهرستان باغملک رسید و مورد استقبال مردم و مسئولان این شهرستان قرار گرفت.

این کاروان از ۴۵ روز پیش از مشهد مقدس به سمت کربلا حرکت خود را آغاز کرد و پس از ساعاتی استراحت حرکت خود را در مسیر کربلای معلی ادامه داد.

هر ساله در ابتدای ایام محرم حرکتی عظیم از دیار خراسان به سمت کربلا آغاز می‌شود که از ابتدا تا انتهای این حرکت بزرگ و معنوی چیزی به جز عشق به اهل بیت (ع) نمی‌توان در میان زائران حسینی، یافت و شهرستان‌های باغملک و صیدون میزبان مسافران این سفر پرفیض بودند.

این کاروان بزرگ برای استراحت در مسجد روستای پسکره از دهستان هپرو اسکان داده شد.

کاروان پیاده روی پس از ورود به شهر در میدان بختیاری همراه با مردم تا میدان امام (ره) پیاده روی کردند و سپس مورد استقبال گرم و صمیمی اقشار مختلف مردم ولایت مدار، امام جمعه و دیگر مسئولین این شهرستان که در محل چهارراه امام خمینی (ره) تجمع کرده بودند، قرار گرفتند.

اعضای کاروان پیاده انصارالحسین (ع) وابسته به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم مشهد، برای بیست و چهارمین سال پیاپی از مشهد مقدس تا کربلای معلی را با پای دل طی خواهند کرد.

کاروان پیاده انصار الحسین، یک کاروان مردمی است که اعضای این کاروان حدود ۲ هزار کیلومتر در خاک ایران پیاده روی می‌کنند و با عبور از پنج استان کشور از طریق مرز شلمچه و پس از طی تشریفات قانونی وارد خاک عراق خواهند شد و سپس با میلیون‌ها زائر حسینی همراه و ادامه مسیر را در خاک عراق به سمت کربلای معلی پیاده‌روی خواهند کرد و در آستانه اربعین حسینی در حرم سید و سالار شهیدان نائب‌الزیاره مردم ایران و تمامی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.