وزیر خارجه لبنان با تاکید بر اینکه حزب الله فقط مواضع نظامی صهیونیست‌ها را هدف قرار می‌دهد، خواستار تحقیقات بین‌المللی در خصوص حادثه «مجدل شمس» شد.

عبدالله بو حبیب، وزیر امور خارجه لبنان در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس خواستار «تحقیقات بین‌المللی» یا «تشکیل کمیته سه‌جانبه» در خصوص حادثه روز گذشته در منطقه «مجدل شمس» واقع در جولان اشغالی شد. 

به گزارش تایمز اسرائیل، منظور از کمیته سه‌جانبه مقامات نظامی لبنان، رژیم صهیونیستی و نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفل) است. این مقام لبنانی در ادامه تاکید کرد که رزمندگان حزب‌الله فقط مواضع «نظامی» صهیونیست‌ها را هدف قرار می‌دهند و هشدار داد: «حمله گسترده اسرائیل به لبنان منجر به وخامت اوضاع منطقه شده و سبب جنگ منطقه‌ای خواهد شد».

ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته اعلام کرد که در پی سقوط موشک در منطقه مجدل شمس در جولان اشغالی، ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند. این رژیم در ادامه مدعی شد که حمله مذکور از سوی حزب‌الله لبنان صورت گرفته است. حزب‌الله بلافاصله دست‌داشتن در این حادثه را رد کرد و گفت که هیچ ارتباطی با این حمله نداشته است. چندین شاهد عینی این حادثه تا کنون تایید کرده‌اند که موشک رهگیر پرتاب شده توسط گنبد آهنین اسرائیل به زمین ورزشی در جولان اشغالی اصابت کرده است. 

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز امروز در خصوص این حادثه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با سناریو جدید خود به دنبال «انحراف افکار عمومی» از جنایات در غزه است. او همچنین نسبت به هرگونه ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی در قبال لبنان به بهانه حادثه «مجدل شمس» شدیدا هشدار داد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار