سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: آمریکا یکی از کشور‌هایی است که حجم زیادی از گاز‌های گلخانه‌ای را به دنیا تزریق می‌کند و هزینه و پیامد آن را دیگر کشور‌ها متحمل می‌شوند.

حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به علت گرمای چند روزه کشور، اظهار کرد: اتفاقاتی که در فضای جهانی رخ داده این است که با توجه به اینکه تغییر اقلیم در فضای جهانی در حال رخ دادن است، منشأ اصلی آن گاز‌های گلخانه‌ای است، گاز‌هایی که کشور‌های پیشرفته این فضا را رقم می‌زنند، باعث شده تا حجم بسیار زیادی گاز گلخانه‌ای وارد شود و علت اصلی آن نفت، گاز و زغال سنگی است که استفاده می‌کنند.

وی افزود: گاز‌های گلخانه توسط کشور‌هایی که خود را دوستدار محیط زیست می‌دانند و معرفی می‌کنند تولید می‌شود، گاز‌های گلخانه‌ای که در صنایع استفاده می‌کنند و مرتب جهان را با تغییراتی روبه رو می‌کنند.

 صیدی به نقش گاز‌های گلخانه‌ای در ایجاد سیلاب‌های کشور، گفت: تغییرات اقلیمی موجب شده تا در تابستان گرمای شدید، در بهار بارش‌های سنگین و سیل آسایی و در زمستان بارشی نداریم و کاملاً زمستان خشکی را در پیش داشتیم.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: آمریکا یکی از کشور‌هایی است که حجم زیادی از گاز‌های گلخانه‌ای را به دنیا تزریق می‌کند و هزینه و پیامد آن را دیگر کشور‌ها متحمل می‌شوند، برخی از کشور‌ها مانند ایران باید این هزینه‌ها را هم پرداخت کنند.

وی به گرمای بی سابقه در ایران و منطقه غرب آسیا نیز اشاره و خاطرنشان کرد:  ما در هفته گذشته و این هفته چتر سنگینی از موج گرما را در منطقه غرب آسیا و ایران را در پیش داشتیم و باعث شد تا حجم بسیاری از برق کشور نیز از سوی مردم مصرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۷ مرداد ۱۴۰۳
آمریکا باید فورا تکنولوژی موتورهای کم مصرف رو در اختیار دنیا قرار بده
آخرین اخبار