محسنی گفت: اجرای طرح های پیشران حوزه گردشگری در هرمزگان توسط دولت شهید رئیسی موجب‌ شد ‌صادرات رسمی صنایع دستی برای نخستین‌ بار در سال ۱۴۰۱ و رشد آن تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۹ میلیون ۳۷۴ هزار دلار برسد.

محمد محسنی گفت: برای افزایش صادرات محصولات صنایع دستی برنامه ریزی شده و استاندار هرمزگان هم برای کد دار شدن این محصولات دستور داده‌ و هماهنگی خوبی هم با گمرک برای این منظور انجام شده است.

وی اضافه کرد: صنایع دستی هرمزگان به لحاظ تنوع جایگاه مهمی داشته و از برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان در دولت سیزدهم، می توان به آموزش های صنایع دستی عمومی و تخصصی برای ۱۰ هزار و ۴۷۸ نفر و همچنین حضور در ۱۶ نمایشگاه ملی و منطقه ای برای معرفی بیشتر و دستیابی به تنوع بازارها اشاره کرد.

محسنی به برگزای بازارچه های عرضه و فروش محصولات صنایع دستی اشاره و بیان کرد: طی سه سال اخیر با اجرایی شدن طرح های پیشران اقتصادی گردشگری در هرمزگان ۸۱ بازارچه عرضه و فروش محصولات صنایع دستی و واحدهای تولیدی خرد استان به منظور حمایت و تقویت محصولات صنایع دستی و تولیدی های خرد در هرمزگان راه اندازی شد.

وی با اشاره به تعداد مجوزهای صادر شده در دو بخش صنایع دستی و گردشگری در هرمزگان ، اظهار کرد: بیش از ۵۴ هزار فقره مجوز صنایع دستی و ۳۵۴ موافقت اصولی گردشگری در ثالب طرح های پیشران اقتصادی حوزه گردشگری، طی سه ساله دولت شهید رئیسی در هرمزگان صادر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان به شرکت طرح سرزورزوما هرمزگان در نمایشگاه جهانی شیکاگو در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: هرمزگان به ۲ رویداد محیط زیستی، سرزورزوما که طرح احیای درختان حرا است و بخشی از آن، ساخت استراحتگاه به‌وسیله بازیافت لنج های قدیمی بوده که این استراحتگاه با همکاری لنج سازان و با استفاده از لنج‌های قدیمی در روستای گوران ایجاد شده است.

وی افزود: با همکاری کشتی‌سازان شهر راکلند در آمریکای شمالی نمونه این استراحتگاه ساخته‌شده و به‌عنوان پاویون معماری ایران از سپتامبر ۲۰۲۳ به مدت سه ماه و نیم در نمایشگاه دوسالانه معماری شیکاگو برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شد.

محسنی با اشاره به افزایش ظرفیت های اقامتی هرمزگان گفت: به منظور تقویت اقتصاد گردشگری در قالب طرح های پیشران ظرفیت اقامتی استان در دولت سیزدهم از ۱۷ هزار و ۴۶۴ تخت به ۲۶ هزار و ۷۱۴ تخت با رشد ۵۱ درصدی رسیده و همچنین تعداد واحدهای اقامتی از ۳۷۲ واحد به ۴۲۲ واحد رسیده که افزایش ۱۳ درصدی داشته است.

وی با اشاره به رکورد خدمات سفر دریایی نوروز سال جاری با چهار میلیون ۳۰۰ هزار نفر گفت: طی سه ساله دولت سیزدهم و با اجرای طرح های پیشران اقتصادی حوزه گردشگری جابجایی مسافر دریایی از ۱۸ میلیون نفر در سال ۱۴۰۰ به ۲۳ میلیون نفر در سال گذشته رسیده که نمایان گر رشد ۲۸ درصدی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.