نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه برخی از ظرفیت و حوزه‌های اقتصادی همدان که در کشور حرف برای گفتن دارند، مغفول مانده است.

عباس صوفی در دیدار با معاون برنامه‌ریزی فرماندار همدان و جمعی از فعالان اقتصادی بیان کرد: در همدان ظرفیت بالا و بی‌نظیری مثل سیر، صنایع دستی، فرش و… داریم که در کشور حرف برای گفتن دارند و باید خیلی بیشتر قدر آنها را دانست.

وی با بیان اینکه نباید از این ظرفیت‌های خاص مغفول شد، افزود: لازم این است که برنامه راهبردی داشته باشیم و به این فکر کنیم که چند سال آینده در حوزه‌های مختلف مثل سیر یا فرش به کجا خواهیم رسید. باید برنامه راهبردی داشت، سند چشم‌انداز ترسیم کرد و با طراحی هدفمند پیش رفت.

صوفی در ادامه معرفی پتانسیل‌های همدان خاطرنشان کرد: بهترین و با کیفیت‌ترین معدن سنگ‌های تزئینی یاقوت در همدان است. برای این ظرفیت‌های خدادادی باید برنامه داشت و با بهره‌برداری از نیروی انسانی مجرب همدانی که در کشور مسئولیت دارند، کار‌ها را به بهترین شکل پیش برد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خود را همراه و حامی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی می‌داند، توسعه صنعتی و توسعه سرمایه‌گذاری را از هداف مهم کاری خود برشمرد و اضافه کرد: ما نباید بخش خصوصی را فراری دهیم. بخش خصوصی حمایت می‌خواهد و با ارائه یک برنامه راهبردی، باید به سمتی پیش رفت که مسیر توسعه اقتصاد با کمک بخش خصوصی هموار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.