مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:دمای هوای اصفهان تا نیمه دوم مرداد فراتر از نرمال است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: پیش بینی می شود از اواسط هفته آینده مجدد با تداوم الگوی گرم تابستانی که تا بیستم مرداد تداوم خواهد داشت، شاهد افزایش دما در سطح استان نسبت به نرمال در مدت مشابه باشیم.

منصور شیشه فروش  با اشاره به اعلام ثبت دمای ماکزیمم بالاتر از ۴۰ درجه طی روز جاری در ۲۱ شهرستان استان اصفهان، افزود: دما بین دو تا پنج درجه بالاتر از میانگین همزمان با تقویت توده هوای گرم جنب حاره‌ای در استان تداوم دارد.

او گفت: خوروبیابانک و چوپانان با ۴۷ درجه سانتی‌گراد دما، زواره، بادرود و مهاباد با ۴۵ درجه، کاشان و آران و بیدگل با ۴۴ درجه، اصفهان و ورزنه با ۴۳ درجه بیشترین دما ثبت شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: افزایش دمای کمینه‌ها در شهر خورو بیابانک با مینیم دمای ۳۳ درجه، اردستان ۳۰ درجه، اصفهان ۲۸ درجه، مهاباد ۳۱، انارک ۳۲، چوپانان و زواره ۳۱ و بادرود ۲۹ درجه پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: امروز هم همین شرایط جوی و الگوی گرم تابستانی در استان تداوم داریم و به تدریج از روز دوشنبه شاهد کاهش ۱ تا ۲ درجه دما در سطح استان خواهیم بود.

شیشه‌فروش گفت: تشدید سرعت باد از روز دوشنبه در مناطق شمالی و شرق استان موجب خیزش کانون‌های گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش میدان دید و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و قرار گرفتن شاخص آلاینده‌ها در وضعیت ناسالم برای عموم طی روز سه شنبه خواهد شد که متناسب با این شرایط هشدار لازم به دستگاه‌های اجرایی ادارات محیط زیست، مرکز بهداشت، اداره‌کل صمت و شهرداری‌ها برای اجرای وظایف مندرج در شیوه‌نامه مدیریت شرایط اضطرار گرد و خاک ابلاغ شد.

او گفت: پیش‌بینی شده مجدد از اواسط هفته آینده نیز با تداوم الگوی گرم تابستانی که تا ۲۰ مرداد تداوم خواهد داشت، شاهد افزایش دما در سطح استان نسبت به نرمال در مدت مشابه باشیم.

شیشه فروش افزود: ضمن تشکر از مشترکان برق خانگی و ساکنان مناطق شهری و روستایی در رعایت الگوی مصارف برق و آب از تمام مشترکان برق تجاری و عمومی فروشگاه‌های زنجیره‌ای پاساژها، مجتمع‌های تجاری در خواست می‌شود نسبت به رعایت کامل اصول صرفه‌جویی در مصارف برق با خاموش کردن سیستم‌های روشنایی، تابلو‌های تبلیغاتی در روز و در پیک مصرف، تنظیم دمای سامانه‌های سرمایشی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: با توجه به اطلاعیه کشوری در پی استقرار توده هوای گرم و اعلام تعطیلی مراکز و ادارات دولتی و بانک‌ها در سراسر کشور طی روز یکشنبه مراکز خدمات امدادی، فوریتی و اورژانسی، سطح استان در قالب ۳۲۰ تیم آماده ارائه خدمات درمانی و فوریتی مورد نیاز است و برای حفظ سلامت عموم دستورالعمل‌های خود مراقبتی و بهداشتی در برابر گرمازدگی ابلاغ شد.

او تصریح کرد: انجام ندادن ورزش و فعالیت‌های بدنی در فضای باز و در معرض هوای گرم و آفتاب انجام امور در ساعات اولیه صبح و کاهش سفر‌های غیر ضرور در ساعات پیک گرما، استفاده از لوازم حفاظت فردی در برابر تابش آفتاب و اشعه فرابنفش بیشترین زمان تابش اشعه فرابنفش ساعت ۹ صبح تا ۱۶ بعدازظهر است.

شیشه‌فروش تصریح کرد: تابش اشعه فرابنفش طول موج خاصی از طیف الکترومغناطیس است که از خورشید به سمت زمین می‌رسد که در مواقعی که غلطت ازن لایه استراتوسفر کاهش پیدا می‌کند، سبب آفتاب سوختگی افرادی که در معرض تابش هستند می‌شود و در مناطق مرتفع بیشتر است.

او گفت: تاکید مجدد مدیریت بحران بر رعایت الزامات مرتبط با صرفه‌جویی در مصارف برق و آب و کمک به تأمین پایدار آب و برق توسط تمام مشترکان اعم از خانگی تجاری صنعتی اداری است.

شیشه فروش افزود: بر پیشگیری از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و ضایعات گیاهی فضای سبز و جلوگیری از هرگونه اقدامی که منجر به ایجاد گرد و خاک و آلودگی هوا شود، رعایت اصول ایمنی در تردد با خودرو‌ها با رفع نقص از خودرو‌ها در برابر گرما، جوش آوردن خودرو، ترکیدگی لاستیک، حریق در خودرو به دلیل قرار دادن اقلام آتش زا مثل اسپری، رعایت اصول ایمنی تردد در جاده‌ها به علت کاهش میدان دید و گرمازدگی تاکید می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این رابطه تیم‌های امدادی، راهداری و پلیس راه و راهور و هلال احمر در پایگاه‌های جاده‌ای و شهری، راهدارخانه‌ها و تقویت امکانات و اعمال نظارت در مجتمع‌های خدمات رفاهی در محور‌ها ارائه خدمات ترافیکی و کنترل حوادث می‌کنند، طی سه روز گذشته به علت شدت موج گرما به ۲۳۰ خودرو امدادرسانی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار