اداره کل هواشناسی اصفهان در باره وزش باد شدید، همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوای استان از اوایل روز دوشنبه تا اوایل روز سه‌شنبه هفته جاری، هشدار سطح زرد صادر کرد.

اداره کل هواشناسی اصفهان  اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، سرعت وزش باد در چوپانان به ۵۰ کیلومتر در ساعت رسید و با توجه به پیش بینی وزش باد به نسبت شدید تا شدید، همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا تا اوایل روز سه‌شنبه این هفته، در مناطق شمال، شرق و مرکز استان از جمله آران بیدگل، کاشان، اردستان، مهاباد، بادرود، زواره، شاهین شهر و میمه، مورچه خورت، برخوار، کبوترآباد، لنجان، مبارکه، نجف‌آباد، اصفهان خور و بیابانک، چوپانان، انارک، نایین، کوهپایه و ورزنه پیش بینی می‌شود.

بر اساس این هشدار با غبارآلودگی و قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم، احتمال اختلال تردد در محور‌های نیمه شرقی و احتمال آسیب رسیدن به سازه‌های موقت در برخی مناطق وجود دارد.

اداره کل هواشناسی اصفهان از گروه‌های حساس از جمله کودکان، سالمندان، بانوان باردار و افراد دارای سابقه بیماری قلبی و ریوی خواست تا از حضور در فضای باز بویژه در فضا‌های پرتردد شهری خودداری کنند.

در این اطلاعیه همچنین در باره تردد و پارک خودرو زیر درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره هم هشدار داده شده است.

به گفته کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان، خور و بیابانک و چوپانان با دمای ۴۷ گرمترین و بویین میاندشت با دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد، خنکترین نقاط استان است.

محمدرضا رفیعی پیش بینی کرد که دما در اکثر مناطق استان بین یک تا ۲ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد و در گرمترین ساعت‌ها، دمای شهر اصفهان به ۴۳ و در خنکترین ساعت‌ها به ۲۹ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.