صدور هشدار زرد و نارنجی هواشناسی در استان

با توجه به استقرار سامانه ناپایدار همرفتی در استان و صدور هشدار زرد و نارنجی، دستگاه‌های امدادی در آماده باش هستند.

 مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هشدار سطح زرد بارش‌های رگباری و تند باد‌های لحظه‌ای از امروز تا پایان روز شنبه درتمامی مناطق استان و هشدار سطح نارنجی رگبار‌های باران و تگرگ از بعد از ظهر فردا در مناطق شمال و شرق استان بخصوص مناطق کوهپایه‌ای در نطنز، کاشان، آران و بیدگل، خوانسار، گلپایگان، اردستان، نایین و شاهین شهر و میمه صادر شده است.


منصور شیشه فروش افزود: براین اساس، مدیریت بحران استان اصفهان به دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان اعلام آماده باش داده است.

او با اشاره به وقوع تندباد‌های شدید در چند روز گذشته گفت:این تندبا‌ها باعث سقوط و شکستگی بیش از ۱۴۵ درخت و بروز خسارت به ۱۵ دستگاه خودرو شد.


شیشه فروش تاکید کرد: شهروندان به منظور پیشگیری از وقوع چنین حوادثی خودرو‌های خود را در مجاورت درختان بلند و فرسوده پارک نکنند.

شیشه فروش با اشاره به ماهیت رگباری و ناگهانی بودن بارش‌ها و سوابق وقوع حوادث چند سال اخیر دراثر بارش‌های ناگهانی در ماه‌های گرم گفت: با ابلاغ به اداره راهداری، شهرداری ها، آب منطقه ای، بخشداری‌ها و دهیاران و سایر دستگاه‌های مرتبط خواستار بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، تخلیه رسوب از دهانه پل ها، تقویت و بازسازی سیل بندها، آزاد سازی هر گونه تصرف در مسیل ها، جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی در معابر و زیر گذر‌ها شدیم.

او با اشاره به تقویت تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده‌ها با تامین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری افزود: پرهیز از صعود به ارتفاعات رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه‌های پلیس در جاده‌ها ضروری است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری بر حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی گلخانه‌ها واحد‌های دام و طیور و شبکه‌های آب و گاز در برابر سیل و تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران تاکید کرد و گفت: استقرار و توقف و تردد نکردن در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، پیشگیری و کنترل آبگرفتگی در معابر شهری دهانه پل‌ها و زیر گذرها، تخلیه رسوبات و نخاله از دهانه پل‌ها و بازگشایی مسیر رودخانه ها، تخلیه اضطراری سکونتگاه‌های روستا‌های در معرض خطر سیل ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.