سخنگوی وزارت خارجه روسیه به نقص‌های متعدد برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک از سوی دولت فرانسه اشاره کرد. 

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه فهرستی از کاستی‌های مراسم افتتاحیه المپیک پاریس را برشمرد و گفت مراسم آنقدر بد بوده است که «پس از دیدن عکس‌های این مراسم باور نمی‌کردم فتوشاپ یا جعلی نباشد». 

به گزارش مسکو تایمز، زاخارووا ضمن «مضحک» توصیف کردن مراسم افتتاحیه گفت که برگزار کردن آن در فضای باز سبب شد مهمانان ساعت‌ها زیر «باران سیل‌آسا» بنشینند. او همچنین گفت که میزبان مراسم می‌توانست با دستکاری ابر‌ها یا ایجاد سایبان از خیس شدن تماشاگران جلوگیری کند. سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین فروپاشی سیستم حمل و نقل عمومی فرانسه را در روز برگزاری مراسم افتتاحیه به سخره گرفت و از حضور بیش از اندازه افراد بی‌خانمان و موش‌ها در خیابان‌های پاریس انتقاد کرد. این مقام روسی همچنین به برافراشتن وارونه پرچم المپیک و نام بردن از «کره شمالی» به جای «کره جنوبی» حین معرفی تیم آن اشاره کرد. 

بسیاری از مردم و به ویژه گردشگرانی که برای تماشای بازی‌های المپیک به پاریس رفته‌اند، از مراسم افتتاحیه انتقاد کرده و حتی برخی آن را بدترین مراسم افتاحیه در طول تاریخ دانستند. این مراسم که برای اولین بار بیرون از استادیوم و در فضای باز برگزار می‌شد با بارش همراه شد. از سوی دیگر، شبکه راه‌آهن فرانسه دیروز عصر و ساعاتی قبل از افتتاح بازی‌های المپیک به دلیل آنچه «اقدامات گسترده خرابکارانه عمدی» خوانده شده، از کار افتاد و سفر‌های قطار‌ها از شهر‌های دیگر اروپا و فرانسه به پاریس با اختلال شدید مواجه شد. این امر خشم گردشگران را برانگیخت و برخی از آنان با مشکلات جدی برای رسیدن به محل مراسم مواجه شدند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار