مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: کانال انتقال آب با بتن پارچه‌ای در دهمیر خوسف در قالب طرح آبخیز تا جالیز احداث شد.

هنری مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: طرح احداث کانال انتقال آب کشاورزی با بتن پارچه‌ای به صورت الگویی در کشور برای اراضی روستای دهمیر شهرستان خوسف اجرا شد.

او افزود: کانال انتقال آب با بتن پارچه جزو طرح آبخیز تا جالیز است که پیرو تفاهم‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و سازمان جهاد کشاورزی در استان اجرایی شده است.

هنری بیان کرد: با توجه به اولویت خراسان جنوبی که بهره‌وری آب کشاورزی است این موضوع در طرح‌های اولویت دار استان قرار گرفت.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به انعقاد قرارداد با منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: مقرر شد در مجموع بیش از ۹۰ هزار میلیارد ریال طی سه سال عملیات اجرایی در حوزه از آبخیز تا جالیز هزینه شود.

او افزود: یکی از موضوعاتی که نیاز اساسی روستا‌ها بوده، انتقال آب کشاورزی با کانال است.

هنری تصریح کرد: با توجه به اینکه روستا‌های مختلفی در استان این درخواست را داشته و در این قرارداد بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر انتقال آب کشاورزی پیش‌بینی شده با هماهنگی که مجموعه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) انجام داد از ظرفیت دانشگاه امام حسین (ع) استفاده شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی عنوان کرد: از ظرفیت دانشگاه امام حسین (ع) برای استفاده از بتن پارچه‌ای در کانال انتقال آب کشاورزی که برای اولین بار در کشور به صورت الگویی در قالب رول‌های طولی در روستای دهمرده شهرستان خوسف در حال انجام است، استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.