ادیب از ثبت نام بیش از ۱۰ هزار زائر گیلانی در سامانه سماح خبر داد.‌

محمد احمدی ادیب، جانشین دبیر و سخنگوی ستاد اربعین گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه تا کنون ۱۰ هزار و ۲۳۰ گیلانی برای شرکت در پیاده روی عظیم اربعین حسینی امسال ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد ۹ هزار و ۵۰۶ نفر با واریز هزینه در سامانه سماح ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند. 

وی با اشاره به تعداد آقایان و بانوانی گیلانی برای حضور در راهپیمایی اربعین گفت: از بین ثبت نام کنندگان سه هزار و ۸۵۶ نفر از بانوان و ۶ هزار و ۳۷۴ نفر نیز از آقایان هستند.

سخنگوی ستاد اربعین گیلان با بیان اینکه بیشتر ثبت‌نام کنندگان از بین جوانان هستند، افزود: بیش از ۳۱ درصد از ثبت‌نامی‌ها بین سنین ۳۰ تا ۴۰ سال و بیش از ۱۳ درصد نیز بین سنین ۱۸ تا ۳۰ سال بوده‌اند.

احمدی ادیب خاطرنشان کرد: ۸ هزار و ۸۸۰ نفر از زوار گیلانی از مرز مهران و مابقی از سایر مرزهای زمینی و ۲۹۳ نفر نیز به صورت هوایی به کشور عراق خواهند رفت.
وی با تأکید بر اینکه زوار ثبت‌نام خود را به تأخیر نیندازند، بیان کرد: زائرانی که قصد تشرف به سفر عتبات در ایام اربعین حسینی (ع) را دارند  نسبت به ثبت نام در سامانه سماح اقدام کنند و ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

سخنگوی ستاد اربعین گیلان با بیان اینکه ثبت‌نام در سامانه سماح اقدامات بسیار خوبی را برای سایر دستگاه‌ها در حوزه خدماتی که برای زائران ارائه می‌دهند ایجاد خواهد کرد، گفت: از جمله این خدمات علاوه بر تردد، ارز، تغذیه و تدارکات، موضوع بیمه زائران است که بیمه‌ای پایدار و مطمئن محسوب می‌شود و خدمات شایسته‌ای را برای زائران در حوزه حوادث، مصدومیت‌ها و فوتی‌های احتمالی ارائه می‌دهد.

 

برچسب ها: اربعین ، سماح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.