در تیر ماه سه هزار و ۶۴ مسافر در اقامتگاه‌های رسمی خراسان جنوبی اقامت داشته‌اند و ۵ هزار و ۶۶۴ بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی صورت گرفته است.

شاهوردی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: به لحاظ قرارگیری استان در مسیر تردد زائرین اربعین و برگشت زائرین پاکستانی از سمت استان، پیک‌های تابستانی بیشتری داریم که جلسات خاص تابستان برگزار و رؤسای کمیته‌های ده گانه و مدیران دستگاه‌های مربوطه در این جلسات حضور پیدا کرده اند، پیش بینی‌هایی صورت گرفته و برای دستگاه‌های مربوطه ارسال شده تا خدماتی فوق انتظار را برای مسافرین و گردشگران رقم بزنیم. 

او افزود: در بحث تردد بین استانی در تیر یک میلیون و ۱۹۳ هزار تردد داشتیم که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳ درصد افزایش داشته است. 

شاهوردی بیان کرد: در تیر امسال سه هزار و ۶۴ مسافر در اقامتگاه‌های رسمی استان پذیرش شدند و ۵ هزار و ۶۶۴ بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی صورت گرفت و در سال‌های اخیر با توجه به نگاه دولت سیزدهم، مکانی در استان نداریم که متعلق به میراث فرهنگی بوده و در آن بسته باشد، حتی مکان‌هایی که در حال مرمت بوده را با رعایت اصول ایمنی باز نگه داشتیم تا مردم بتوانند شاهد روند مرمت این مکان‌ها باشند و در مورد بازدید از اماکن خصوصی نیز در صورت تقاضا، هماهنگی‌ها صورت می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: در مورد بحث اسکان نیز شهرستان طبس، فردوس، بشرویه و نهبندان نیازمند فضا‌های اقامتی ارزان قیمت هستند که وزارت میراث فرهنگی پارسال ابلاغیه ای تحت عنوان خانه مسافر را صادر کرد. 

او عنوان کرد: طبق این ابلاغیه صاحبان خانه‌ها در صورتی که ملک خالی با حداقل آیتم‌هایی که اداره کل تعیین کرده است داشته باشند می‌توانند با دریافت مجوز، آن را به صورت خانه مسافر به مسافرین و گردشگران کرایه دهند و از افراد می‌خواهیم که از خدمات دهی بدون مجوز خودداری کنند، زیرا در مورد بحث امنیت مسافرین هم اداره میراث فرهنگی و هم ارگان‌های نظامی حساسیت زیادی دارند.

شاهوردی تصریح کرد: در شهرستان طبس بیشتر از سایر شهرستان‌ها نیاز به اقامتگاه‌های ارزان قیمت و خانه مسافر‌ داریم که بیش از ۴۰۰ مورد خانه مسافر بدون مجوز در این شهرستان رصد شده که اسامی و اطلاعات آنها را برای سازمان مربوطه ارسال کرده ایم و از آنها خواسته‌ایم که برای دریافت مجوز اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.