معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بیش از ۹۰ درصد محدوده شهرستان سلطانیه تحت تاثیر عرصه‌ها و حریم‌های میراث فرهنگی است.

رحیم توسلیان روز شنبه در جلسه کارگروه زیربنایی استان در خصوص طرح ویژه شهر سلطانیه گفت: تهیه این طرح در سال ۱۳۹۵ به تصویب رسید و در سال ۱۴۰۰ وارد فاز عملیاتی طراحی شد.

وی ادامه داد: از آنجا که بالای ۹۰ درصد محدوده شهر سلطانیه تحت تاثیر حرایم میراثی است تلاش می شود طرح ویژه آن فقط جنبه میراثی را پوشش ندهد بلکه جنبه توسعه اقتصادی شهر نیز در طرح مورد ملاحظه قرار گرفته است.

توسلیان با بیان اینکه طرح‌های ویژه توسعه شهری از محل اعتبارات ملی وزارت راه و شهرسازی تامین اعتبار می‌شود، اظهار داشت: تحقق اهداف طرح ویژه سلطانیه در سایه هم افزایی دستگاه‌های دخیل در فرآیند تهیه طرح به تصویب و اجرا درآمده و اکنون تدوین آن در مرحله نهایی است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: انتظار می رود طرح ویژه سلطانیه پاسخ های منطقی به چالش های سکونت و میراث فرهنگی در این شهر بدهد و نیز ضوابطی را متناسب با ویژگی های تاریخی و گردشگری شهر ارائه کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.