رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: در دولت سیزدهم به خودکفایی کامل در تعمیرات هواپیما رسیده ایم به طوری که دیگر هیچ یک از قطعات هواپیما به خارج از کشور برای تعمیر اعزام نمی‌شود.

محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور در مراسم افتتاح پروژه‌های وزارت راه وشهرسازی با بیان اینکه در کمتر از دوسال با توجه به درخواست کشور‌های همسایه مبنی بر ایجاد ظرفیت برای پرواز‌های بین المللی در شهر‌های شمالی کشور اقدام به راه اندازی فرودگاه رامسر در شمال کشور کرده ایم گفت: در حال حاضر در فرودگاه رامسر و فرودگاه سازی ظرفیت پرواز‌های بین المللی افزایش یافته است و امکان نشست وبرخاست هواپیمایی ایرباس ۳۲۰ و بوینگ ۷۵۰ فراهم شده است.

وی ادامه داد: توسعه ترمینال برای انجام پرواز‌های  داخلی و خارجی و انجام پرواز‌های عتبات از ۲۱ فرودگاه کشور فراهم شده است و امروز ظرفیت دوبرابری برای پرواز‌های اربعین ایجاد شده است به طوری که ۶۰۰ هزار مسافر قابلیت جابه جایی از فرودگاه‌های کشور را دارند.

او با بیان اینکه در زمانی که دولت سیزدهم وارد کار شد شرایط پروازی کشور در نازل‌ترین حد ممکن بود به طوری که از ۱۳ هواپیمای برجامی خریداری شده تنها ۳ هواپیما فعالیت نمی‌کردند. همچنین از ۳۳۰ هواپیما موجود در کشور ۱۱۲ هواپیما با بازه سنی دو تا ۳۰ سال زمین گیر بودند و ۳۷ هواپیما هم دیگر قابلیت برگشت نداشتند.

محمدی بخش اظهار کرد: امروز با افتخار اعلام میکنیم که هیچ یک از قطعات هواپیما حتی موتور هواپیما برای تعمیر به خارج از کشور ارسال نمی‌شود و ما در شدیدترین تحریم‌های موجود هیچ نیازی به ارسال قطعات برای تعمیر به خارج از کشور نداریم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور بیان کرد:  در اربعین ۱۴۰۰ ما ۱۰۰ هزار مسافر را در بخش رفت وبرگشت جابه جا کردیم و این عملیات را در سال گذشته با روزانه ۴۵۰ هزار زائر انجام دادیم. همچنین با افتخار اعلام میکنیم که در ۲۸ کشور خارجی با ایمنی و امنیت  پرواز انجام می‌دهیم و به بیش از ۱۰۰ نقطه دنیا پرواز داریم.

او افزود: در دولت سیزدهم حدود ۱۰۰ فروند ناوگان هوایی وارد کشور شد که بخش زیادی از این ناوگان با توجه به محدودیت‌های تحریمی که وجود داشت اعلام نکردیم.

خبرنگار: محبوبه کباری

 

 

برچسب ها: هواپیما ، صنعت هوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
۹۹% مردم به تنها چیزی که فکر نمیکنن قیمت بلیط هواپیماست
Germany
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
قیمت بلیط هواپیما = آخرین مشکل مستضعفین جامعه است
Germany
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
هواپیما آخرین‌ مشکل مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
برای همینه که بلیط گیر نمی آد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
اینا همشون دست دو یا سه هستن پس بیخود تبلیغ نکنید شما رو باید ببرن برای پیست قاطر سواری اونم بخش نظافت زیر پای قاطران
آخرین اخبار