کارشناس فوتبال گفت: قیمت بازیکنان ایرانی از لیگ هلند و پرتغال هم بالاتر است، در صورتی که بازیکنان ما کیفیت ندارند.

اردلان آشتیانی کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره قرعه کشی لیگ برتر فوتبال و اینکه قرعه کدام تیم‌ها سخت است، اظهار کرد: قرعه همه تیم‌ها سخت است، تیم پرسپولیس ۵ بازی اش قبل از دربی مشکل است، اما بعد از آن بازی‌ها برایش بهتر می‌شوند. اتفاق  خوبی که برای سرخپوشان افتاده این است که هفته آخر دور برگشت بازی با تیم هوادار در تهران دارند و اگر کار قهرمانی به هفته آخر کشیده شود کارشان راحت‌تر است. تیم‌های سپاهان و استقلال هم در هفته آخر با هم بازی دارند و از لحاظ روحی و روانی می‌تواند خیلی به یک تیم کمک کند.

آشتیانی درباره اینکه عملکرد نقل و انتقالاتی کدام تیم بهتر بوده است، گفت: به نظرم نمی‌شود چیزی را گفت. اما سپاهان به خاطر اینکه ۷۰ درصد تیم خود را جوان کرد و جوان‌های آینده دار و بااستعداد خرید. من فکر می‌کنم برای بحث آینده نگری، تیم سپاهان بهتر بوده است. تیم پرسپولیس بازیکنانی باتجربه  و تاثیرگذاری را به خدمت گرفت و  العملود را  در دفاع راست و علی علیپور را در خط حمله خریداری کرد که این نفرات خیلی به این تیم کمک می‌کنند.  سرخپوشان، بازیکنان زیادی  در هافبک وسط  دارند. تیم استقلال هم بازیکنان بدی نخرید و رامین رضاییان سن و سالش زیاد است و فکر می‌کنم بازیکنی هست که یک فصل می‌تواند به استقلالی‌ها کمک کند. سامان فلاح دفاع وسط خوبی هست و بهترین دفاع وسط لیگ بوده است. تیم تراکتور هم اکثر بازیکنان پرسپولیس را به خدمت گرفت. در مجموع  اکثر تیم‌ها  بازیکنان خوبی را جذب کردند و نقل و انتقالات امسال خیلی بهتر و جذاب‌تر  از پارسال  است.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه سرخپوشان بازیکنان کلیدی خود را در نقل و انتقالات از دست دادند، گفت: به نظرم اتفاق خوبی که بعد از جدایی عبدالکریم حسن افتاد حدود ۱/۵ میلیون دلار ترانسفر این بازیکن قطری به باشگاه پرسپولیس سود رساند و اسرخپوشان می‌توانند دوباره با این پول، بازیکنان خوبی را بگیرند و با ۱/۵ میلیون دلار می‌توانند ۲، ۳ بازیکن خوب بگیرند. به نظرم احمدی  و امیری را  سرخپوشان  در دفاع چپ  دارند و اگر بازیکنی در دفاع چپ نگیرند فکر نکنم تیمشان در این پست به مشکل بخورد. گلر خیلی مهم است، که باید یک دروازه بان خارجی بگیرند.

او درباره اینکه پرسپولیس  با جدایی بیرانوند، اسماعیلی فر و ترابی با مشکل مواجه نمی‌شود، گفت:نه، به نظرم به هیچ عنوان به مشکل برنمی خورد برای اینکه بازیکنانی که رفتند جایگزین دارند. وینگر‌های زیادی هستند که جای مهدی ترابی را بگیرند.  به نظرم اگر گلر اروپایی و خارجی بیاورند به راحتی جای بیرانوند را پر می‌کنند.

آشتیانی درباره اینکه رقم‌های بالایی در نقل و انتقالات جابه جا می‌شوند و آیا کیفیت لیگ ما به اندازه‌ای هست که بازیکنان میلیاردی پول بگیرند، گفت: نه، به نظرم قیمت‌ها کاذب و الکی در لیگ ما بالا رفته است. قیمت بازیکنان ما از لیگ هلند و پرتغال هم بالاتر است، در صورتی که  بازیکنان  ما نصف کیفیت بازیکنان خارجی را ندارند. نقش دلالان در بالا رفتن کاذب قیمت‌ها خیلی مهم بوده است.

خبرنگار: مریم طایفه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار