محققان به شیوه‌ای رسیده اند که پیش بینی مکان و زمان آتش سوزی‌ها در جنگل‌ها را تسهیل می‌کند.

ابزاری که اخیرا از بهبود پایگاه داده‌ها ایجاد شده، به دانشمندان در پیش بینی بهتر مکان و زمان آتش سوزی در جنگل‌ها کمک می‌کند.

اریکا فلیشمن، پروفسور ایالت اورگان، گفت: اکنون توجه زیادی به عوامل اشتعال جنگل‌ها و منع وقوع آن وجود دارد. این پایگاه داده‌ها توانایی رسیدن به اطلاعات مرتبط را افزایش داده و آمادگی برای مقابله و پیشگیری آتش سوزی‌ها در جنگل‌ها کمک می‌کند.

به گفته Phys، پایگاه داده تجزیه و تحلیل حوادث آتش سوزی در سال ۲۰۱۳ توسط سازمان جنگلداری ایالات متحده ایجاد شد و از آن زمان تاکنون پنج بار به روز شده است.

پایگاه داده اصلاح شده اکنون شامل چندین عامل محیطی و اجتماعی جدید مانند توپوگرافی و پوشش گیاهی است و مقاله‌ای که به طور کلی این پایگاه داده را مشخص می‌کند٬ اخیراً در مجله Earth System Science Data منتشر شده است.

علاوه بر کمک به آتش نشانان و مدیران در محل، این پایگاه داده همچنین می‌تواند به شرکت‌های انرژی در ارزیابی خطرات کوتاه مدت در هنگام تصمیم گیری برای اجرای قطع برق ایمنی عمومی یا سازمان‌های مدیریت زمین در تعیین این که آیا دسترسی به زمین‌های عمومی را کاهش دهند یا آتش سوزی در کمپ‌ها را محدود کنند، کمک کند.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار