نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: با جدیت و پیگیری نمایندگان، همه موانع فعالیت پارک علم و فناوری کرمان برچیده خواهد شد.

شهباز حسن پور با تاکید بر ضرورت حل مسائل اداری و تأمین مالی پارک علم و فناوری استان کرمان گفت: یکی از محور‌ها و اولویت‌های اصلی در توسعه اقتصادی استان، توسعه اقتصاد دانش بنیان و خلاق است و استان کرمان در این زمینه با وجود داشتن توانمندی‌های زیاد، نتوانسته به نحو مناسبی استفاده کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان نیز گفت: ۲۱ مرکز رشد فعال با بیش از ۵۰۰ واحد فناور و دانش بنیان در استان کرمان زیر پوشش خدمات حمایتی پارک علم و فناوری قرار دارند که به دلیل طولانی شدن رفع موانع اجرایی با وجود صراحت قانون و محرز بودن ممانعت‌های تعدادی از افراد، به شیوه تبعیض آمیزی از منابع حمایتی محروم بوده اند.

حسین کاظمی افزود: بهره مندی پارک استان کرمان از اعتبارات علم و فناوری در سال ۱۴۰۲ صفر بود و به علت نداشتن اختیار حساب‌های پارک استان و امکان نداشتن افتتاح حساب‌های جدید به دلیل وجود حساب، جذب منابع حمایتی از محل حمایت‌های غیربودجه‌ای نیز محقق نشده است.

 بگفته وی، با توجه به این محدودیت ها، به ضروت، پارک استان کرمان توجه خود را به ارائه برخی خدمات اولویت دار مثل ارائه خدمات پذیرش و استقرار، بهره مندی حداکثری واحد‌های فناور از منابع تبصره ۱۸، ارتقای تعداد و سهم شرکت‌های دانش بنیان از اقتصاد محدود کرده، اما با وجود افزایش قابل توجه در این شاخص ها، فرصت‌های استفاده استان کرمان از ظرفیت‌های قانون جهش تولید مغفول مانده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان با اشاره به راه اندازی پردیس‌های علم و فناوری در استان گفت: اولین مجوز پردیس علم و فناوری غیردولتی استان به صورت مشترک با پارک در ماه گذشته از طریق شورای گسترش آموزش عالی صادر شده و برنامه راه اندازی پنج پردیس دولتی و خصوصی دیگر در حال پیگیری و پیشرفت است.

وی تاکید کرد: با رفع موانع فعالیت پارک استان، با توجه به توانمندی‌های علمی و انسانی، توسعه اقتصاد دانش بنیان جهش قابل توجهی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار