نماینده ولی فقیه استان قزوین گفت: شهروندان با توجه افزایش دمای هوا و دسترسی عادلانه انرژی به سایر نقاط استان در مصرف برق و آب صرفه جویی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: شهروندان با توجه افزایش دمای هوا و دسترسی عادلانه انرژی به سایر نقاط استان در مصرف برق و آب صرفه جویی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: صرفه جویی در مصرف برق و آب بسیار مهم است، البته می‌دانم که عموم شهروندان رعایت می‌کنند و این باید تداوم یابد.

وی اضافه کرد: در همین مصلی نماز جمعه نیز باید در مصرف انرژی رعایت کنیم، اگر در انرژی صرفه جویی نکنیم و افرادی از این حق خدادادی محروم شوند، ظلم کرده‌ایم که امیدوارم با اهتمام شما شهروندان این مهم رعایت شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به سالروز فرار رجوی و بنی (اعضای گروهک منافقین) به فرانسه اشاره کرد و گفت: بنی صدر به محض آن که موقعیتی پیدا کرد و با رای مردم انتخاب شد، شروع کرد در مقابل امام (ره) ایستاد و حتی ادعای رهبری کرد، ترور‌ها را به راه انداخت و با انقلاب اسلامی مقابله کرد، اما مردم بیدار و با بصیرت مقابل توطئه منافقان ایستادند و او در نهایت با آرایش زنانه در سرویس بهداشتی هواپیماه از کشور خارج شد، درحالی که اگر صداقت و تعهد داشت می‌توانست بهتر زندگی کند.

امام جمعه قزوین سپس به سالروز اشغال کویت توسط عراق اشاره کرد و گفت: یادمان است که صدام به کویت حمله کرد و این کشور به رژیم بعث خدمت می‌داد، حتی کویت امام راحل را راه نداد که البته لیاقت حضور این شخصیت والا را نداشت، در نهایت طبق قرآن به علت تکیه به فاسدان آتش گرفت و نابود شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: صدام نیز به آمریکا و انگلیس تکیه کرد و طبق وعده قرآن آتش گرفت و همه چیزش را از دست داد، در همین عملیات مرصاد که به دست منافقان به راه افتاد، آنها به صدام تکیه کرده و به مرز‌های کشور حمله کردند، اما در نهایت نابود شدند، این وعده قرآن را نباید فراموش کنیم که تکیه به ظالمان همیشه نابودی در پیش دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به اهمیت برکات و فصیلت‌های نماز جمعه اشاره کرد و گفت: اقامه نماز جمعه فرصتی برای مسلمانان ایجاد می‌کند که همه بدانند در غزه چه می‌گذرد، استحکام و انسجام مومنان و ارتباط آنها با یکدیگر تقویت می‌کند و دل‌های مسلمانان را به نور احادیث و روایت‌ها روشن می‌سازد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: در همین نماز‌های جمعه باید مطابق سفارش رهبر معظم انقلاب رفتار کنیم که تاکید کردند رییس جمهور منتخب جدید را حمایت کنید تا کارهایش را انجام دهد، مجلس نیز باید حامی رییس جمهور منتخب باشد که از تاکید رهبر معظم انقلاب است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: هرچه سفره نماز پهن‌تر باشد، مساجد ما شلوغ‌تر باشد، ناهنجاری‌ها، بدی‌ها و خلاف‌ها کاهش می‌یابد و جلوی جلوی دزدی و دروغ و غیبت را می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی یادآور شد: قرآن بار‌ها تاکید کرده که از انسان‌های عصیانگر و گناهکار دوری کنید، از کمک کردن به ظالمان برحذر باشید، مبادا کمک کننده افراد ظالم و فاسق و منافقان باشید که در نهایت خسران و زیان خواهید دید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.